شناسهٔ خبر: 33087187 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رونمایی از تفسیر دوجلدی امام رضا(ع)

تفسیر دوجلدی امام رضا(ع) شامل مجموعه روایات، سوال‌هایی که درباره قرآن از حضرت(ع) شده و جواب‌هایی که امام(ع) داده است در نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: تفسیر «دو جلدی امام رضا(ع)» با حضور «عبدالهادی فقهی زاده» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه قرآن رونمایی شد.

 

«سیدجواد دفاعی» در این نشست گفت: کتاب دو جلدی «تفسیر امام رضا (ع)» به همت «محمود کریمی» و «محسن دیمه کار» تدوین شده که روایات تفسیری امام رضا (ع)، مجموعه روایات، سوال‌هایی که درباره قرآن از حضرت(ع) شده و جواب‌هایی که امام(ع) پاسخ داده، در آن آمده است.

 

مشاور فرهنگی و هنری بنیاد امام رضا(ع) افزود: در بخش نخست، سیره علمی امام رضا(ع) با تأکید ویژه بر تلاش‌های تفسیری ایشان، تلاش‌های تفسیری عصر حضرت(ع)، مروری علمی بر اصحاب و شاگردان ایشان که تلاش‌هایی در تألیف کتاب تفسیری یا علوم قرآنی داشته‌اند و گونه‌شناسی روایات تفسیری امام رضا(ع) و نیز مبانی و روش تفسیری ایشان بررسی شده است.

 

دفاعی ادامه داد: بخش دوم به موسوعه یا مجموعه تفسیری امام رضا(ع) اختصاص دارد که مشتمل بر سه زیربخش مقدمه علوم قرآنی، تفسیر تربیتی و مستدرک تفسیری است. 

 

گفتنی است این کتاب در ابتدا به زبان عربی منتشر شده بود و محمود کریمی و محسن دیمه کار آن را به زبان فارسی ترجمه و ارائه کردند.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

 

نظر شما