شناسهٔ خبر: 33087105 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرح حدنگاري 90درصد تصرفات در اراضي ملي اصفهان را کاهش داد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري اصفهان گفت : اجراي طرح حدنگاري 90 درصد تخلفات و تصرف هاي غيرمجاز اراضي ملي را در اين استان کاهش داده است.

محمدحسين شاملي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود : اجراي اين طرح توسط منابع طبيعي و همکاري سازمان ثبت اسناد و ساير نهادها از جمله راه و شهرسازي و جهاد کشاورزي اختلافات بين اراضي را کاهش و مانع از انجام فعاليت سودجويان و زمين خواران شده است.
وي بيان کرد: اجراي اين طرح علاوه بر اين که در پيشگيري از وقوع جرم و تخلف موثر بوده، سرعت العمل در پاسخگويي به استعلام ها براي انجام فعاليت هاي سرمايه گذاري را افزايش داده است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري اصفهان با بيان اين که در زمان حاضر يک ميليون و 500 هزار هکتار از اراضي استان تحت پوشش اين طرح قرار گرفته است، تصريح کرد: اين سهم فعاليت يک ششم کل اراضي است و بقيه تا پايان برنامه ششم توسعه کشور انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: براي امسال 2 ميليون هکتار از اراضي تحت پوشش طرح و اخذ سند قرار مي گيرد که برخي از شهرستان ها از جمله تيران و کرون طرح کاداستر در کل اراضي آن ها تا پايان امسال قرار گرفته و سند دار مي شود.
به گفته وي تاکنون با اجراي اين طرح اختلافات مردم و اراضي ملي و مستثنيات رفع شده است.
کاداستر(حدنگاري) به معني فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمين است که مشخصه هاي زميني مانند اندازه، کاربري، مشخصات رقومي، ثبتي يا حقوقي به نقشه بزرگ مقياس اضافه شده است.
بر اساس اعلام سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري امسال طرح کاداستر را در 14 ميليون هکتار جنگل هاي کشور اجرا و در اين زمينه تثبيت مالکيت دولت خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، استان اصفهان به مرکزيت شهرستان اصفهان با 24 شهرستان، مساحتي معادل 10.7 ميليون هکتار دارد که بيش از 90 درصد از اين مساحت را معادل 9.8 ميليون هکتار عرصه هاي منابع طبيعي و ملي و ازاين ميزان حدود 403 هزار هکتار جنگل معادل (4 درصد) ، 6 ميليون هکتار مرتع معادل (64 درصد ) و 3 ميليون هکتار بيابان معادل ( 32 درصد) در بر گرفته است.
جنگل هاي استان اصفهان بطور عمده در دو شهرستان فريدونشهر با 40 هزار هکتار و سميرم با 25 هزار هکتار قرار دارند و سرانه جنگل درکمتر از 0.1 هکتار است اما با وجود سطح کم تنوع گونه اي خوبي ( 35 گونه درختي ودرختچه اي) دارد.
/6026/7131
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما