شناسهٔ خبر: 33087102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد نماینده ایران از سکوت سازمان ملل در قبال جنایات علیه غیرنظامیان

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: عدم مقابله با جنایات علیه غیرنظامیان، عاملان آن‌ها را در کشتار بیشتر گستاخ‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ مجید تحت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک می‌گوید یکی از مشکلات اساسی در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه تصمیم گیری بر اساس ملاحظات سیاسی و مسئول نشناختن عاملان جنایات است.

تخت روانچی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌ها سخنرانی می‌کرد، افزود: موارد متعددی وجود دارد که سازمان ملل و بویژه شورای امنیت در قبال جنایات علیه غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه سکوت اختیار کرده اند.

در این رابطه، وی به برخی از این موارد، از جمله حملات هوایی آمریکا در افغانستان و حملات هوایی عربستان در یمن اشاره کرد که در نتیجه آن‌ها تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان، کشته و زخمی شده اند.

نماینده کشورمان همچنین به کشته شدن بیش از ۲۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۲ هزار نفر از تظاهرات کنندگان در غزه به دست نیرو‌های رژیم اسرائیل در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت؛ سکوت تنها واکنش شورای امنیت به این جنایات بود.

وی ادامه داد که عدم مقابله با اینگونه جنایات، عاملان آن‌ها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده و موجب فرسایش مستمر احترام به حقوق بین الملل بشردوستانه شده که باید به آن پایان داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما