شناسهٔ خبر: 33086885 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نکته‌ای حقوقی درباره قرارداد ویلموتس

دنیای ورزش تورنتو نوشت: مارک ویلموتس و تیم‌ملی ایران، دیگر باید این توافق را قطعی دانست. ولی اقلا مهدی تاج کسی نبود که دوست داشته باشد عکس این توافق را منتشر کند. نیمکت تیم ملی ایران دیگر به دست یک بلژیکی سرشناس رسیده است.

صاحب‌خبر -

مارک ویلموتس و تیم‌ملی ایران، دیگر باید این توافق را قطعی دانست. ولی اقلا مهدی تاج کسی نبود که این توافق و عکس توافقش را دوست داشته منتشر کند.
سرمربی جدید تیم ملی ایران دیگر به دست یک بلژیکی سرشناس رسیده است.
او که هم جوان است. هم مربی بزرگی بوده و هم تجربه مربیگری در بالاترین سطح ممکن را داشته است. کسی که توانسته تیم ملی بلژیک را به صدر رنکینگ جهان برساند. 
تیمی جوان و پر ستاره که اگر روزگاری آرزویش یک تساوی با هلند بود، حالا قصه را بر عکس کرده. ویلموتس البته آنی نبود که توانست با بلژیک افتخاری خیلی بزرگ کسب کند و جام برای‌شان بیاورد و آنها با مارتینز ، جانشینش سوم جام جهانی شدند.
ویلموتس این روزها برای اخراج‌هایش در ایران با انتقاد روبه روست درحالی که هر دو دوتا ۴ تای ساده‌ای نشان می‌دهد در میان گزینه‌های دیگر پیش روی فدراسیون بوده است.
ویلموتس البته حالا با یک شایعه خبرساز شده است. شایعه بیماری. خبری که در کانال‌های تلگرامی بارها و بارها چرخید. خبری که درباره اش ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال در برنامه‌ای تلویزیونی گفت:«این شایعات بی اخلاقی است اما از ویلموتس تست پزشکی می‌گیریم.» جالب است بدانید که گرفتن تست پزشکی از مربیان در همه رده‌های باشگاهی یک اصل است. یعنی از برانکو تا شفر و قلعه نویی و بقیه مربیان، همه چند تست پزشکی می دهند تا روی نیمکت مربیگری بنشینند. آنها باید تست اعتیاد و البته تست سلامت قلبی بدهند. مثلا سال قبل سرپرست باشگاهی جنوبی به دلیل های ریسک بودن فشار مسابقات برایش از نشستن روی نیمکت تیمش منع شد یا چند سال قبل بودند افرادی که به دلیل اعتیاد اجازه فعالیت در لیگ پیدا کرده است. درباره مربیان ملی اما هیچ گاه چنین حساسیتی برای تست‌های پزشکی وجود نداشته است. مثلا وقتی کارلوس کی‌روش در اواسط دوران حضورش در ایران در بیمارستان ایرانیان دبی بستری شد و مشخص شد از بیماری کولون رنج می برد و جراحی شد، تمام هزینه‌های درمانی اش از بیمه تکمیلی قراردادش هزینه شد. حتی بعد از آن دو باری هم قرارداد این مربی بدون اشاره به کسالتش تمدید شد و حالا هم کی روش مربی کلمبیاست.


ادعای بیماری ویلموتس البته تائید نشده و کاملا از منابع ناموثق است ولی ابراهیم شکوری در این باره به خبرنگار ما می گوید: «اصل خبر بر پایه یک کار غیر اخلاقی است. هیچ نشانه ای دال بر صحتش نیست. ما داریم به مسیر بدی می رویم. با این حال حتما اگر لازم باشد از مربیان ملی هم طبق قواعد فیفا تست های لازم را می گیریم. چیزی که قانونی باشد را انجام می دهیم.» شرایط به قدری حساس است که کارشناسان سرشناس حقوقی حاضر به مصاحبه نیستند و تنها یکی مثل رفیعی که وکیل فدراسیون دادکان بوده برای حمله به فدراسیون چیزهایی می گوید اما یکی از کارشناسان حقوقی سرشناس می گوید:«راستش این شایعه را نمی دانم ولی اگر هر کسی هر مشکلی یا بیماری داشته باشد، اگر تا قبل از انعقاد قرارداد برایش تصمیمی گرفته نشود، با امضای قرارداد همه چیزقطعی است و نمی‌شود زیرش زد!» این گفته را یکی از نزدیکان به فدراسیون هم که نمی خواهد مصاحبه کند تائید می کند.
نکته ای که به تاج در بلژیک هم منتقل شده بود و به نظر می رسد کنی طولانی تر شدن مذاکرات بی ارتباط با بحث درباره جزئیات این چنینی هم نبوده اما حالا که قرارداد بنا براعلام رسمی سفارت ایران در بلژیک، نهایی شده، بعید به نظر می رسد مشکلی از بابت آن شایعه وجود داشته باشد و قطعا تاج قبل امضا وقتی این همه بر حضور سرمربی به طور دائم و بیش از ۲۰۰ روز در تهران تاکید کرده، حتما روی اینکه قرارداد میلیون دلاری با کسی که ممکن است بیماری داشته باشد، امضا نکرده است.
البته انشالله !

255 41

نظر شما