شناسهٔ خبر: 33086630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جوانان برای رسیدن به قله‌های پیشرفت در گام دوم همت کنند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: جوانان ایران اسلامی باید برای رسیدن به قله‌های پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی، تمام همت خود را به کار بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز پنجشنبه، دوم خردادماه در مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به آیه ۳۲ سوره ابراهیم «اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ وَسَخَّرَ لَكُمُ الْفُلْكَ لِتَجْرِيَ فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَسَخَّرَ لَكُمُ الْأَنْهَارَ» ابرازکرد: در آیات این سوره اشاره شده که وجود باران و نهرها، مسخر بودن خورشید و ماه، شب و روز همه و همه نعمت‌های الهی در دست من و شماست که قابل به شمارش آنها نیستیم.
وی افزود: اگر به این سرمایه‌ها توجه نشده و در جای خود به کار گرفته نشود، انسان ستمگر و ناسپاس می‌شود.
آل‌هاشم با اشاره به رستاخیز علمی در کشور گفت: این رستاخیز با پیشینه ۲ دهه و با سرعت غافلگیرکننده برای ناظران جهانی در حال پیشرفت است، وجود میلیون‌ها تحصیل کرده دانشگاهی و هزاران واحد دانشگاهی در کشور، ۶۰ برابر شدن صادرات غیرنفتی، ۱۰ برابر شدن واحدهای صنعتی در کشور و دهها برابر شدن صنایع از نظر کیفی، تبدیل صنعت مونتاژ به فناوری بومی، برجستگی محسوس در رشته‌های گوناگون مهندسی و به ویژه صنایع دفاعی، درخشش در رشته‌های مهم و حساس پزشکی و وجود هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور در حوزه‌های عمران، حمل و نقل، صنعت نیرو، معدن، کشاورزی و… از نعمت‌های انقلاب اسلامی است.
امام جمعه تبریز رکود و توقف را ممنوع دانست و تاکید کرد: با وجود داشته‌ها و این همه پیشرفت، نباید در کشور توقف کنیم و نباید فکر راکد داشته باشیم، بلکه باید با تحصیل، تجربه و مشورت، فکر را رشد دهیم.
وی اظهار کرد: نباید سرمایه راکد در کشور داشته باشیم، نباید علم را راکد نگهداریم بلکه باید به دیگران منتقل کنیم و حتی بعد از رسیدن به کمال نباید قانع بود.
آل‌هاشم گفت: باید از مرزهای علمی عبور کرده و با شتاب پیش برویم، این پیشرفت نباید تنها در یکی ۲ شاخه باشد بلکه باید در همه صنایع و معادن و رشته‌ها، حاصل شود تا بتوانیم در همه امور پیشرفت داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی باید برای رسیدن به قله‌های پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی، تمام همت خود را به کار بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما