شناسهٔ خبر: 33086550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری ۵ محفل انس با قرآن ویژه ارتحال امام(ره) در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در قالب جشن رمضان لرستان هم‌زمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) پنج محفل انس با قرآن‌کریم در لرستان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری 5 محفل انس با قرآن ویژه ارتحال امام خمینی(ره) در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، به‌مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی با عنوان «جشن رمضان لرستان» برگزار می‌کند که با توجه به تقارن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برخی از برنامه‌ها در قالب ویژه‌برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نیز اجرا می‌شوند.

دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با توجه به لزوم انجام فعالیت‌های ویژه جهت نمایش چهره واقعی امام خمینی(ره) به جوانان، در قالب جشن رمضان لرستان هم‌زمان با شب رحلت امام خمینی(ره) پنج محفل انس با قرآن‌کریم با نام امام خمینی(ره) در سطح استان برگزار خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، برنامه‌های جشن رمضان لرستان در سال‌جاری با محوریت مناطق سیل‌زده استان لرستان، برگزار شده و بنابر تفاهم‌نامه منعقد شده در قالب «جشن رمضان لرستان» برنامه‌های متنوعی همانند برگزاری محافل جامع انس با قرآن ‌کریم در شهرستان‌های استان با محوریت مناطق محروم و سیل‌زده، نشست‌های علمی و تخصصی قرآن و عترت، برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار علوم قرآنی و معارف دینی، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، جلسات تدبر و تفسیر قرآن‌کریم، تجلیل از جهادگران قرآنی استان، مسابقات قرآن‌ کریم و نهج‌البلاغه و ... اشاره کرد.
برنامه‌های جشن رمضان لرستان همانند روال سال گذشته با مشارکت دیگر دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی استان، برگزار خواهند شد.
برگزاری شب شعری با موضوع سیل و پلدختر از دیگر برنامه‌های جشن رمضان لرستان است که در شهرستان پلدختر برگزار خواهد شد همچنین باتوجه به این‌که لرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون درگیر مقوله سیل بوده، بنابراین دو جشنواره فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای و عکس با موضوع سیل همدلی با محوریت مناطق سیل‌زده استان، جهت اجرا در قالب جشن رمضان، در نظر گرفته شده است که جشنواره عکس در دو بخش عکس حرفه‌ای و موبایلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما