شناسهٔ خبر: 33086488 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

متن لایحه‌ی منع لوت‌باکس‌ها منتشر شد

جاش هاولی (Josh Hawley)، سناتور جوان جمهوری خواه ایالات متحده، امروز در مجلس سنا حاضر و بخشی از لایحه‌ی مربوط به منع فروش لوت‌باکس‌ها و خرید‌های درون برنامه‌ای را به اعضای مجلس، ارائه داد.

صاحب‌خبر -
متن لایحه‌ی منع لوت‌باکس‌ها منتشر شد

جاش هاولی (Josh Hawley)، سناتور جوان جمهوری خواه ایالات متحده، امروز در مجلس سنا حاضر و بخشی از لایحه‌ی مربوط به منع فروش لوت‌باکس‌ها و خرید‌های درون برنامه‌ای را به اعضای مجلس، ارائه داد.

همانطور که انتظار می‌رفت، جاش هاولی، سناتور ۳۹ ساله‌ی ایالات متحده، در جلسه‌ی امروز مجلس سنای این کشور، به ارائه‌ی مواد موجود در این لایحه پرداخت. این لایحه که «حفاظت از کودکان در بازی‌های خشونت آمیز» – The Protecting Children from Abusive Games Act – نام دارد، منع فروش لوت‌باکس‌ها و همچنین منع پرداخت‌های درون برنامه‌ای در عناوینی که افراد زیر ۱۸ سال را به عنوان مخاطب قرار داده و از سیاست‌های Pay-To-Win بهره می‌برند را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است. همچنین وی طی مصاحبه‌ای از نگرانی شرکت‌های بازی سازی در رابطه با این لایحه، صحبت کرد. وی در این مصاحبه، اعلام کرد که قصد دارد تا از تبدیل شدن بازی‌های ویدئویی به کازینو و قمارخانه، جلوگیری کند.

شما می‌توانید بخشی از مواد موجود در این لایحه را در زیر، مطالعه فرمائید:

آسان سازی روند پیشرفت بازی‌باز بدون خرید اعتبار درون برنامه‌ای و حذف مواردی که تنها با خرید آن‌ها، می‌توان روند پیشرفت در بازی مورد نظر را سرعت بخشید.

کمک به بازی‌باز در تسهیل کامل کردن یک دست‌آورد بدون نیاز به خرید موارد خاصی در عنوان مورد نظر.

کمک به بازی‌باز در به دست آوردن جایزه مورد نظر در بازی، بدون اقدام به خرید درون برنامه‌ای.

ادامه‌ی دسترسی مخاطب به قابلیتی که در بازی پس از خرید آن، قابلیت مورد نظر طی زمان خاصی انقضاء پیدا می‌کرد. (حذف مهلت یا زمان‌بندی برای استفاده از آیتم‌های درون بازی)

حذف خرید‌های درون برنامه‌ای که به برخی بازی‌بازان در روند گیم‌پلی، نسبت به دیگر بازی‌بازان، برتری می‌بخشد.

این، تنها بخشی از موارد موجود در این لایحه بود که تنها به بخش پرداخت درون برنامه‌ای بازی‌ها خلاصه می‌شد. البته لایحه‌ی بالا، شامل دسترسی به قابلیت فروش درجه‌ی سختی ویژه و بالاتر، محتویات اضافی و آیتم‌های تزئینی نمی‌شود. نکته‌ای که در رابطه با این لایحه وجود دارد، این است که این لایحه تنها برروی عناوینی که با درجه‌ی سنی پایین‌تر از ۱۸ سال عرضه می‌شوند، اجرا نخواهد شد. در بخشی از این لایحه آمده است:

برای تمام بازی‌هایی که مخاطبین زیر ۱۸ سال دارند.

به این معنی که ممکن است حتی بازی‌هایی با درجه سنی مثبت ۱۸ سال، دارای مخاطبینی با سنین کمتر باشند، شامل این لایحه شوند.

دو سناتور دموکرات به نام‌های اد مارکی (Ed Markey) از ماساچوست و ریچارد بلومنتال (Richard Blumenthal) از کنتاکی، هاولی را در رابطه با تصویب این لایحه، حمایت می‌کنند. این دو سناتور، سابقه‌ی ارائه‌ی لایحه‌ی «منع فروش بازی‌های خشونت‌بار به افراد زیر سن قانونی» در سال ۲۰۱۰ را در کارنامه‌ی خود دارند. البته لایحه‌ی مورد نظر خلاف مشروطیت واقع و توسط دادگاه عالی ایالات متحده رد شد.

در حال حاضر، لایحه‌ی هاولی وارد کمیته‌ی بررسی مجلس سنای ایالات متحده شده و پس از تکمیل بررسی، مجلس اقدام به رائ‌گیری در رابطه با تائید یا عدم تائید این لایحه خواهد کرد.

 

نظر شما