شناسهٔ خبر: 33086321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

موسوی لارگانی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

بازار مسکن دست دلالان افتاده/ مالیات یکی از راه های جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مسکن است

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: به نظرم مالیات یکی از راه هایی است که می تواند از افزایش قیمت جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به مصوبه CGT یا اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور با آن مواجه هستیم حبابی است که در حوزه مسکن ایجاد شده و در مدت کوتاهی قیمت مسکن به سه برابر رسیده است.
وی ادامه داد: دیگر جوانان در خواب هم نمی توانند خانه دار شوند چه رسد به بیداری، دلیلش هم این است که مسکن دست یک سری دلال افتاده و دولت هیچ برنامه ای در این زمینه ندارد.
موسوی لارگانی تصریح کرد: طی شش سالی که از عمر دولت دوازدهم می گذرد، دولت همواره مسکن مهر را زیر سوال برده و اعلام کرده که این طرح کارشناسی شده نیست اما هیچ یک از وعده و وعیدهایی که در خصوص مسکن اجتماعی داده و برنامه هایی که در خصوص بافت های فرسوده داشته عملیاتی نشده است.
عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در تهران بسیاری از منازل خالی از سکنه هستند، گفت: این در حالی است که صاحبان این منازل حاضر نیستند خانه های خود را اجاره دهند و یا بفروشند اگر مسئولان مالیاتی بر مسکن های خالی از سکنه اعمال کنند و از کسانی که در حوزه مسکن دلالی می کنند مالیات اخذ کنند مدیریت در این حوزه شدت بیشتری خواهد یافت .
موسوی لارگانی با تاکید براینکه برخی از دلالان سالانه 10 یا 20 معامله در حوزه مسکن انجام می دهند، خاطرنشان کرد: به نظرم مالیات یکی از راه هایی است که می تواند از افزایش قیمت جلوگیری کند و طرحی که در کمیسیون اقتصادی در این زمینه مطرح است می تواند جلوی افزایش قیمت بی رویه در حوزه مسکن را بگیرد.

نظر شما