شناسهٔ خبر: 33086319 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترين خبرهاي جهان (7-19)

رئیس آژانس امداد سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی درخواست آمریکا را برای انحلال این آژانس رد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما، مهمترين عناوين خبري 12 ساعت گذشته به شرح زير استک
ایران
// «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های آسیایی در راس هیاتی عالیرتبه ‏، شامگاه پنجشنبه وارد اسلام آباد شد. (خبرگزاری صداوسیما)
­// سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل دیدار ظریف و سناتور مطرح امریکایی را تایید کرد. (خبرگزاری صداوسیما)
// وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تحریم‌ها در واقع نظم بین المللی را نشانه گرفته است و اگر با آن مقابله نشود، جامعه بین المللی را گرفتار خواهد کرد. (خبرگزاری صداوسیما)
// نماینده دائم ایران در سازمان ملل می‌گوید: یکی از مشکلات اساسی در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه تصمیم گیری بر اساس ملاحظات سیاسی و مسئول نشناختن عاملان جنایات است. (خبرگزاری صداوسیما)
// تخت روانچی در پاسخ به اظهارات سخیف رییس جمهور آمریکا که بار دیگر ملت بزرگ ایران را " تروریست" خواند افزود: این مواضع برای ما ناآشنا نیست و آن را در ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا قابل تفسیر می‌دانیم و نمونه بارز دیگری از خصومت با ملت ایران است. (خبرگزاری صداوسیما)

­کره جنوبی
// مقامات آتش نشانی کره جنوبی اعلام کردند بر اثر انفجار مخزن هیدوژن در گانگ نئونگ Gangneung در شرق کره جنوبی دست کم دو تن جان باختند و چهار تن به شدت زخمی شدند. (خبرگزاری اسپوتنیک)

عراق
// مسئولان استان بصره عراق با اعلام حمایت از ایران در برابر فشار‌های آمریکا‏، از دولت عراق خواستند با شرکت‌های آمریکایی قرارداد اقتصادی امضا نکند. (شبکه تلویزیونی العالم)
// پلیس عراق گزارش داد، در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در استان الانبار یک نفر کشته شد و دو نفر زخمی شدند. (خبرگزاری رویترز)

امریکا
// وزارت خارجه آمریکا به شماری از بنگاه‌های اقتصادی اعلام کرده است، تامین سوخت جنگنده برای ونزوئلا را متوقف کنند یا در غیر این صورت با تحریم مواجه می‌شوند. (خبرگزاری رویترز)
// وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، معامله سوخت دیزلی با ونزوئلا هنوز قانونی است. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص مانع تراشی برای اجرای قانون مشهود است و نمی‌توان آن را انکار کرد. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس جمهور آمریکا در پیام تبریکی به نارندرا مودی نخست وزیر هند، پیروزی وی را در انتخابات پارلمانی این کشور ‹پیروزی بزرگ› خواند. (خبرگزاری فرانسه)
// محققان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس آمریکا UCLA اعلام کردند روش موسوم به 'تحریک عصبی' را به عنوان سبکی نوین در درمان شایع‌ترین نوع سکته مغزی با موفقیت مورد استفاده قرار داده اند. (پایگاه خبری یورک الرت)
// رییس جمهور آمریکا و تیم او در کاخ سفید که هفته‌های گذشته لفاظی‌هایی را درخصوص غرب آسیا داشتند روز‌های اخیر عقب نشینی از مواضعشان را پیش گرفته اند. (خبرگزاری صداوسیما)
// پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع آمریکا گفت: احتمال اعزام نیرو‌های بیشتر به غرب آسیا ​وجود دارد. (شبکه تلویزیونی رویترز)

لیبی
// نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی هشدار داد این کشور برای " خود کشی" به هیچ شخصی نیاز ندارد. (خبرگزاری فرانسه)

روسیه
// وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو احتمال مطرح شدن پیش نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت را برای آتش بس در لیبی بعید نمی‌داند. (شبکه تلویزیونی المیادین)

انگلیس
// سخنگوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، ترزا می‌امروز دیدار‌های جداگانه‌ای با وزیر امور خارجه و وزیر کشور انگلیس برگزار کرد. (خبرگزاری رویترز)
// وزیر امور خارجه انگلیس سرویس‌های مخفی روسیه را به حملات سایبری علیه ۱۶ کشور ناتو متهم کرد. (خبرگزاری آناتولی)

یمن
// یگان پهپادی یمن برای سومین بار با پهپاد قاصف ۲k فرودگاه منطقه‌ای نجران را هدف قرارداد. این حمله پس از رصد دقیق اطلاعاتی و مشخص کردن سامانه پاتریوت به دقت هدف قرار گرفت. (خبرگزاری صداوسیما)
// سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: اگر ابوظبی به تجاوزگری خود علیه یمن پایان دهد می‌تواند مراکز مالی و اقتصادی خود را در امان نگه دارد. (­شبکه تلویزیونی المیادین)

کانادا
// وزیر بازرگانی کانادا بر ضرورت اصلاح فوری در سازمان تجارت جهانی تاکید کرد. (خبرگزاری فرانسه)

ترکیه
// وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اخبار مربوط به ضرب الاجل آمریکا به کشورش اعلام کرد، آنکارا آماده است تا بر سر خرید پدافند موشکی اس ۴۰۰ روسیه با تحریم‌های آمریکا روبرو شود. (خبرگزاری ایتارتاس)

فرانسه
// ­فـرانسه بر تسریع در اجرای در سیاست‌های زیست محیطی این کشـور تاکید کرد. (خـبرگـزاری رویتـرز)

سوریه
// بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد سوریه به همکاری با همپیمانان خود برای عمل به وظیفه و حق خود در حمایت از شهروندان سوری برابر سازمان‌های تروریستی که ده‌ها هزار تروریست خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور به آن‌ها پیوسته اند ادامه خواهد داد. (خبرگزاری سانا)

اسپانیا
­// گارد مدنی اسپانیا از بازداشت یک نظامی سابق رژیم صهیونیستی در لیسبون به اتهام ایجاد یک شبکه فساد اخلاقی در کلمبیا خبر داد. (خبرگزاری فرانسه)

چین
// رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، اگر توافق تجاری با چین اتفاق بیفتد عالی خواهد شد، در غیر اینصورت مشکلی ایجاد نمی‌شود. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، در نشست گروه ۲۰ با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین دیدار می‌کند. (خبرگزاری رویترز)

قزاقستان
// شانزدهمین دوره اجلاس رسانه‌ای "اوراآسیا" با موضوع "جهان امروز، تغییر واقعیات" در شهر آلماتی قزاقستان با پیام قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور این کشور آغاز شد. (خبرگزاری صداوسیما)

فلسطین اشغالی
// رئیس آژانس امداد سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی روز پنجشنبه ۲ خرداد درخواست آمریکا برای انحلال این آژانس را رد کرد. (خبرگزاری رویترز)

نظر شما