شناسهٔ خبر: 33085984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنعانی‌مقدم: "معامله قرن" ناقص الخلقه به دنیا آمد/ از اهداف طرح ترامپ سرکوب جریان مقاومت است

71038

عضو جمعیت دفاع از ملت فلسطین، معامله قرن را طرح خود خوانده رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست که با چرغ سبز برخی از کشورهای عربی شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با طرح معامله قرن و تعویق مجدد رونمایی از آن اظهار کرد: این طرح، طرحی است که از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا و با چراغ سبز برخی از کشورهای عربی شکل گرفته و در آن به نظرات مردم فلسطین و کشورهای مؤثر و تأثیرگذار در منطقه توجه نشده است.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین به دنبال آن هستند که در سرزمین خودشان مستقر باشند ولی آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که فلسطینی‌ها را از سرزمین واقعی خود بیرون کنند و در منطقه‌ای در اردن، دولتی با عنوان دولت فلسطینی ایجاد کنند تصریح کرد: در واقع آنها با این طرح می‌خواهند علاوه بر اشتغال قدس و کرانه باختری و تبدیل غزه به سرزمینی سوخته به نوعی با جریان مقاومت نیز مقابله کنند.

دبیرکل جمعیت بین المللی ضد صهیونیسم با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها مخالف این طرح هستند و آمریکایی‌ها با کمک افرادی چون نتانیاهو، محمود عباس و محمد بن سلمان نمی‌توانند این طرح را بدون توجه به خواست ملت فلسطین اجرا کنند ادامه داد: این طرح طرحی است که به صورت ناقص الخلقه به دنیا آمده است و به سرنوشتی چون سرنوشت قراردادی اسلو و نشست‌هایی همچون شرم الشیخ و کمپ دیوید مبتلا خواهد شد، چون هر طرحی که بدون در نظر گرفتن خواست مردم فلسطین در ارتباط با موضوع فلسطین تدوین شود ره به جایی نمی‌برد.

کنعانی مقدم در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که این طرح با مقاومت و مخالفت ملت‌های اسلامی روبه رو خواهد شد و در همین چارچوب بیشتر در این زمینه به فضاسازی مشغول هستند و امیدی به اجرایی شدن آن ندارند.

او در مورد مخالفت مقامات اردن با این طرح نیز گفت: مردم اردن کسانی هستند که سال‌ها از آوارگان فلسطینی پذیرایی کردند ولی دوست ندارند اردن تبدیل به کشوری فلسطینی شود. از طرف دیگر آمریکایی و رژیم صهیونیستی با این طرح می‌خواهند قدرت مقاومت و جهاد اسلامی را سرکوب کنند چنان که این گروه‌ها ذیل حکومتی چون اردن قرار بگیرند و آمریکا بتواند به راحتی بر سر آنها معامله کند.

انتهای پیام

نظر شما