شناسهٔ خبر: 33085663 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزیر ارشاد در مراسم شانزدهمین سال تأسیس ایکنا بیان کرد:

ایکنا؛ دانش‌نامه‌ای متراکم از معارف قرآنی/ نقش مؤثر جهاددانشگاهی در توسعه علمی و قرآنی کشور

گروه جامعه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم شانزدهمین سال تأسیس خبرگزاری ایکنا، که در نمایشگاه قرآن برگزار شد، اظهار کرد: ایکنا دانشنامه‌ای متراکم از قرآن کریم در طول 16 سال اخیر است که لحظه به لحظه غنی‌تر می‌شود، زیرا صرفاً انتقال خام اخبار قرآنی را دنبال نمی‌کند و با رویکردی پویا، تولید محتوای کارآمد را برای قرآنیان در دستور کار قرار داده است.

صاحب‌خبر -

 

ایکنا؛ دانش‌نامه‌ای متراکم از معارف قرآنی/ نقش مؤثر جهاددانشگاهی در توسعه علمی و قرآنی کشوربه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه پنج‌شنبه، دوم خردادماه، در مراسم شانزدهمین سال تأسیس خبرگزاری ایکنا، که در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد، با گرامیداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر و با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در چهار دهه اخیر، فعالیت‌های قرآنی رشد چشمگیری پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که جامعه شیعی ایران یکی از پیشتازان قرآنی در جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سابقاً در برخی کشورهای اسلامی گمان می‌شد که جامعه شیعی توجهی به فعالیت‌‌های قرآنی ندارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصتی پدید آورد تا فعالیت‌های قرآنی در کشورمان با ایجاد شبکه قرآن، رادیو قرآن، هنرهای قرآنی و مجموعه‌هایی عظیم از دانش‌های قرآنی، ترازی جدید پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: یکی از اتفاقات خوب قرآنی در جمهوری اسلامی، تأسیس خبرگزاری قرآنی ایکنا بود و من پیش از تصدی وزارت ارشاد نیز شناخت خوبی از آن داشتم. جهاددانشگاهی در جایگاه نهادی برخاسته از انقلاب، که در توسعه علمی کشور نقش قابل توجهی داشته است، این خبرگزاری را تأسیس کرد.

صالحی تصریح کرد: خبرگزاری ایکنا، دانشنامه‌ای متراکم از قرآن کریم در طول 16 سال اخیر است که لحظه به لحظه غنی‌تر می‌شود، زیرا صرفاً انتقال خام اخبار قرآنی را دنبال نمی‌کند و با رویکردی پویا، تولید محتوای کارآمد را برای قرآنیان در دستور کار قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وجود یک خبرگزاری تخصصی در حوزه‌ای که تبلیغ برای آن ظرافت‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد، نشان‌دهنده همت دست‌اندرکاران آن است، گفت: دستاوردهای ایکنا نشان‌دهنده تعلق همکاران آن به قرآن کریم و ظرفیت بی‌پایان قرآن کریم برای زندگی امروز بشر است.

صالحی در پایان گفت: به همه دست‌اندرکاران ایکنا دست‌مریزاد می‌گویم و امیدوارم از شانزده‌سالگی به هزار سالگی برسد.

انتهای پیام

نظر شما