شناسهٔ خبر: 33085404 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

طیبی در جشن شانزده سالگی ایکنا:

تأسیس ایکنا گامی بلند در فناوری اطلاعات دینی بود/ توجه همه‌جانبه به علم؛ لازمه سبک زندگی قرآنی

گروه جامعه ــ رئیس جهاددانشگاهی در مراسم شانزدهمین سال تأسیس خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، راه‌اندازی این خبرگزاری را گامی بلند در فناوری اطلاعات دینی دانست و از همه فعالان قرآنی کشور درخواست کرد که توجه به علم را در سبک زندگی قرآنی جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

تأسیس ایکنا گامی بلند در فناوری اطلاعات دینی بود/ توجه همه جانبه به علم؛ لازمه سبک زندگی قرآنی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دکتر سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنج‌شنبه، دوم خردادماه، در مراسم شانزدهمین سال تأسیس خبرگزاری ایکنا، که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، با قدردانی از زحمات مدیران این خبرگزاری و دست‌اندرکاران آن در طول ۱۶ سال گذشته، اظهار کرد: همه موظفیم در خواندن درست و فهم صحیح قرآن و هر فعالیتی که مربوط به قرآن کریم است تلاش کنیم.

رویکرد عمق‌بخشی به مطالعات قرآنی

وی افزود: جهاددانشگاهی، مولود مبارک انقلاب اسلامی، از ابتدای تأسیس به ترویج فرهنگ قرآنی با رویکرد عمق‌بخشی به مطالعات قرآنی اهتمام داشته است و در ادامه مسیر با تأسیس خبرگزاری ایکنا گامی جدید در مسیر فناوری اطلاعات قرآنی برداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم عمل به قرآن، گفت: اگر ما به عنوان مسلمان و شیعه معتقدیم که قرآن کریم، برنامه جامع رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است، باید برای آن الگوسازی و تعالیم آن را در جامعه اجرا کنیم.

دعوت به آگاهی و فهمیدن قرآن

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: یکی از تعالیم قرآنی، دعوت به آگاهی و فهمیدن به شمار می‌آید و دین اسلام نیز مظهر علم و دانش است. اگر می‌خواهیم قرآنی زندگی کنیم باید علم را جدی بگیریم. جهاد دانشگاهی که نهادی الگوساز به شمار می‌رود، توانمندی‌های خود را در زمینه تولید علم و کاربردی‌سازی آن نشان داده است. از این رو، مسئولان باید در این زمینه توجه بیشتری کنند.

تأسیس ایکنا گامی بلند در فناوری اطلاعات دینی بود/ توجه همه‌جانبه به علم؛ لازمه سبک زندگی قرآنی

طیبی در پایان با اشاره به لزوم کمک مجلس شورای اسلامی در بحث بودجه قرآنی جهاددانشگاهی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جهاد، پیگیری راه‌اندازی و تقویت پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی است و برای اجرای باکیفیت این طرح به بودجه و حمایت کافی نیاز داریم.

انتهای پیام

نظر شما