شناسهٔ خبر: 33085403 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سوریه: به همکاری با همپیمانان خود در مبارزه با تروریست‌ها ادامه می‌دهیم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد سوریه به همکاری با همپیمانان خود برای عمل به وظیفه و حق خود در حمایت از شهروندان سوری برابر سازمانهای تروریستی ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد سوریه به همکاری با همپیمانان خود برای عمل به وظیفه و حق خود در حمایت از شهروندان سوری برابر سازمانهای تروریستی که دهها هزار تروریست خارجی از بیش از 100 کشور به آنها پیوسته اند، ادامه خواهد داد.

بشار الجعفری در نشست شورای امنیت با انتقاد از گزارش دبیرکل سازمان ملل که جنگ سوریه را علیه تروریسم، منازعه مسلحانه توصیف کرده است، گفت: حمایت از غیرنظامیان مسئولیتی است که بر دوش دولتها به عنوان تنها مسئول حفظ امنیت و ثبات سرزمین خود و مبارزه با تروریسم قرار دارد.

وی افزود: ملت سوریه در طول بیش از هشت سال از جنگی تروریستی که دولتهای کشورهای حامی تروریسم بین المللی فرامرزی از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند، رنج برده است.

الجعفری گفت: دولت سوریه گامهای مهمی برای حمایت از غیرنظامیان و بازگرداندن امنیت برداشته است که روند آشتی که موجب شده است هزاران نفر از افراد مسلح سلاح خود را زمین بگذارند و همچنین بازگرداندن امنیت و ثبات در مناطقی که تحت سیطره تروریستها قرار داشت، از جمله آنهاست.

وی افزود:« چند کشور به مانع تراشی در روند عملیات سیاسی در سوریه از طریق دخالتهای منفی و ویرانگر که نقض آشکار قطعنامه 2254 شورای امنیت به شمار می آید که بر حرکت روند سیاسی به رهبری خود سوریها بدون دخالت خارجی تاکید می کند، ادامه می دهند.»

الجعفری تاکید کرد برخی دولتها اصول منشور و حقوق بین الملل را تحریف و بدنام می کنند و تدابیر اقتصادی شدید یکجانبه ای را بر برخی کشورها اعمال می کنند و به بهانه حمایت از غیرنظامیان، حملات نظامی به آنها انجام می دهند.

بشار الجعفری گفت حمایت از غیرنظامیان و ملتهای جهان مسئله ای است که لازم می دارد به منشور سازمان ملل متحد احترام بگذاریم و آن را بازیچه خود قرار ندهیم و اهداف آن را به منظور توجیه حمله نظامی و دخالت در امور کشورها تحریف نکنیم.

وی اضافه کرد: اگر ماموریت اصلی شورای امنیت حفظ صلح و امنیت بین المللی و جلوگیری از وقوع منازعات است پس چرا برخی دولتهای مشخص در جنگ تروریستی علیه سوریه دخالت دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما