شناسهٔ خبر: 33085366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

جمع آوری ۲۵۲ میلیارد تومان کمک های مردمی به هلال احمر در سیل اخیر

پیوندی، از جمع آوری ۲۵۲ میلیارد تومانی کمک های مردمی در سیل اخیر خبر داد و گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان از این کمک ها به صورت نقدی و ۸۲ میلیارد تومان غیرنقدی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی اصغر پیوندی»، در نشست شورای اداری جمعیت هلال احمر خوزستان، با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در سیل اخیر، اظهار کرد: بی شک اجر تلاش های معاونان، رؤسای شعب، امدادگران، داوطلبان، جوانان و تمامی کسانی که در سیل اخیر استان موجبات کاهش رنج و الام مردم آسیب دیده را فراهم کردند، نزد خداوند تبارک و تعالی محفوظ است و در زندگی دنیوی و اخروی پاداشی عظیم را در پی خواهد داشت.

 

رئیس جمعیت هلال احمر، افزود: روزهای پرحادثه و پرخطری برای 24 استان کشور رقم خورد که پنج استان مازندران، لرستان، گلستان، ایلام و در نهایت خوزستان بیشترین تأثیر را از سیل های اخیر پذیرفتند.

 

وی با تأکید بر مستندسازی درس آموخته های سیل های بهار امسال در استان های کشور، اضافه کرد: این سیل ها درس های بسیاری به ما داد که باید این درس ها مستندسازی شده و به عنوان چراغی روشن، فراروی خدمت گذاری ما قرار گیرد.

 

وی با اشاره به بروز مشکلات و خسارات فراوان سیل برای مردم، ادامه داد: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی خود در ساعات نخستین سیل، با تمام امکانات و با استفاده از تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی اعم از امدادگران، جوانان و داوطلبان و ظرفیت استان های معین، تلاش کرد تا همانند همیشه نقشی دیگر از خدمت را به مردم عزیز آسیب دیده ترسیم کند و برگ زرین دیگری را بر افتخارات خادمانه جمعیت 97 ساله هلال احمر در ایران بیافزاید.

 

پیوندی، تصریح کرد: این سیل ثابت کرد جمعیت هلال احمر، جمعیتی بسیار توانمند و بسیار قدرتمند است و می تواند با همگرایی در مجموعه خویش و هم افزایی با مجموعه های ذیربط دیگر کارهای بزرگی را رقم بزند.

 

وی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر با توکل به خداند توانا و اتکا به مردم و بر اساس توانمندی خود، در تمام لحظات سخت حوادث در کنار مردم آسیب دیده خواهد بود.

 

وی با تقدیر دوباره از تمامی عوامل هلال احمر خوزستان و استان های معین در ارائه خدمات مطلوب امدادی به مردم سیل زده، اذعان داشت: تقدیر رییس جمهور از کارکنان و اعضای توانمند و شجاع جمعیت هلال احمر در سیل اخیر مصداق بارزی بر تلاش های این مجموعه است که در صحنه جهانی دیده شد و مورد تشویق قرار گرفت.

 

رئیس جمعیت هلال احمر، بیان کرد: شاید نقش کم نظیر جمعیت هلال احمر در حوادث قبلی و در زلزله کرمانشاه در سطح جامعه نمایان نشد، اما در سیل اخیر با همگرایی و همدلی مثال زدنی، توانمندی و بروز خلاقیت ها به خوبی نشان داده شد و این نتیجه با توکل به خداوند و تلاش و کوشش خالصانه همه عوامل جمعیت به دست آمد.

 

وی خاطر نشان کرد: این سیل نشان داد که ما با همدلی، هماهنگی، محبت، دوستی با کمک دیگران و با بسیج همه نیروهای امدادی توانستیم کار بسیار بزرگی انجام دهیم تا آنجا که کارشناسان صلیب سرخ و مسئولان ارشد نظام از این همه تلاش، زبان به تحسین گشودند.

 

وی با اشاره به افزایش مردمی شدن جمعیت هلال احمر و نقش مهم آن در حوادث اخیر، ابراز کرد: نکته مهم در این سیل با همه خسارت هایش به اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان، مادران باردار، زنان و سالمندان، ایجاد همگرایی و سیل مهربانی بالا بین آحاد جامعه بود.

 

پیوندی، اظهار داشت: موج های بلند سیل مهربانی تا آنجا رسید که کمک های نقدی مردم از مرز 170 میلیارد تومن گذشت و 82 میلیارد تومن کمک های غیرنقدی حاصل اعتمادی بود که مردم با همه مشکلات اقتصادی به جمعیت هلال احمر کردند.

 

وی با تأکید بر حفظ اعتبار و سرمایه اجتماعی این مجموعه به عنوان اصلی ترین دارایی هلال احمر، گفت: همه ما وظیفه داریم برای حفظ و ارتقای وضعیت جمعیت هلال احمر فارغ از وظایف دیگر با نگاهی حساس و وسواس‌ گونه به سرمایه و اعتبار اجتماعی مواجه شده و تمام تلاش خود را برای حفظ این موقعیت به کار گیریم.

 

وی با اشاره به ضرورت رویکرد جدید به مدیریت حوادث در آینده و ترسیم نقشه ای کارا و مؤثر، اظهار کرد: باید با بازخوانی و تحلیل درس آموخته های حوادث گذشته، نقشه راه دقیق تر و مؤثرتری را تدوین کنیم تا به افزایش خدمات امدادی متنج شود و هزینه های امدادی اعم از نیروی انسانی، تدارکاتی و لجستیکی را کاهش دهد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر، با تقدیر از حضور نیروهای مختلف خدمت رسان در خدمت رسانی به سیل زدگان، افزود: مفتخریم که در روند امدادرسانی به حادثه سیل، در کنار تمامی نیروهای خدمت رسان اعم از نیروهای مسلح، کمیته امداد، وزارتخانه ها، نیروهای جهادی و مردمی، جزئی از مردم هستیم و به خاطر مردم خدمت می کنیم.

 

وی با تأکید بر افزایش سرعت بازتوانی و بازسازی در مناطق سیل زده، اضافه کرد: امیدواریم با همدلی و هم افزایی، بتوانیم با سرعت مشکلات مردم را برطرف کرده و با توجه به خسارت های مالی، روحی و روانی بسیار زیادی که به مردم رسیده، زمینه بازگشت به شرایط عادی را فراهم کنیم.

 

پیوندی، به هزینه 150 میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر در سیل اخیر از انبارهای امدادی و لجستیکی خود اشاره کرد و ادامه داد: ارائه خدمات امدادی وظیفه ذاتی ماست که باید با حمایت های دولت و مجلس این خلائی که به واسطه خروج اقلام از انبارها اتفاق افتاده را جبران کنیم و برای حوادث احتمالی آینده آماده باشیم.

 

وی همچنین از تلاش جمعیت هلال احمر برای تأمین وسایل ضروری زندگی خانوارهای سیل زده در روزهای آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به خسارت های ناشی از سیل در استان های مختلف، بتوانیم وسایل خانگی خانوارهای سیل زده را تأمین کرده و با ایجاد سیل مهربانی، آسیب های ناشی از حادثه را کاهش دهیم.

 

نظر شما