شناسهٔ خبر: 33085274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به سروآبادی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در یک سال گذشته به سروآبادی‌ها پرداخت شده است

صاحب‌خبر -

پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به سروآبادی‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان امروز در نشست بررسی راهکار‌های توسعه و تقویت بخش تعاون در شهرستان سروآباد به تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده در این شهرستان اشاره کرد.

برهان صلواتی گفت: سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره اشتغالزایی روستایی و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبارات اشتغال فراگیر به بیش از ۵۰۰ طرح اشتغالزایی پرداخت شده است و نشان می‌دهد سروآباد در جذب این تسهیلات رتبه دوم استانی را دارد.

صلواتی سپس با اشاره به سه بخش اقتصادی؛ خصوصی – دولتی و تعاونی گفت: هدف گذاری بخش تعاون تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد بود که آمار نشان می‌دهد با این مهم فاصله داریم و باید تلاش جهادگونه به کار گیریم.

وی در ارتباط با تعاونی‌های مرزنشین افزود: نظارت و ارزیابی کامل بر این تعاونی‌ها انجام شده و اگر مشکلاتی در این حوزه وجود داشته باشد ناشی از گستردگی و وسعت فعالیت مرزنشینان است که آسیب شناسی این مشکلات هم در دستور کار است.

ظرفیت‌های اشتغال در سروآباد امیدوار کننده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ظرفیت گردشگری، پرورش ماهی و آبزیان، کشاورزی و باغات، دامپروری و ... در سروآباد را ازجمله زیرساخت‌های مهم توسعه در این منطقه برشمرد و افزود: همه این ظرفیت‌ها امید‌ها برای اشتغال در سروآباد را افزایش داده است.

برهان صلواتی القای امید به مردم را در این شرایط اقتصادی اثربخش خواند و گفت باید با تدبیر و تعامل همگانی و تلاش جهادگونه همچون حماسه آزادسازی خرمشهر حماسه اشتغال کارآفرینی و رونق اقتصادی بیافرینیم.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یکی از اهداف تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران را توزیع عادلانه ثروت دانست و اظهار داشت: مرزی بودن، اکوتوریسم، بوم گردی، آب‌های خروشان، باغات، کشاورزی و... مناسب‌ترین موفقیت را برای تشکیل تعاونی توسعه و عمران در سروآباد فراهم نموده است.

علی اصغر عباسی با بیان اینکه جمعیت قابل توجه سروآباد در روستا‌ها سکونت دارند گفت: تعاونی‌های توسعه روستایی در شهرستان می‌تواند به افزایش رونق اشتغال و اقتصاد روستاییان کمک کند.

به گفته عباسی ۲۸ تعاونی فعال با ۲۴۳ نفر اشتغال و بیش از ۲۸ هزار عضو در سروآباد وجود دارد.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها:

نظر شما