شناسهٔ خبر: 33085218 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

استقبال اجتماعی برای جذب دانشجوی خارجی کمرنگ است

تهران-ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران از نظر فضای استقبال اجتماعی و راه کارهای اداری و اجرایی در زمینه جذب دانشجوی خارجی تجربه زیادی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ منصور غلامی روز جمعه درباره تأثیر شرایط اقتصادی کشور و ارزان شدن هزینه زندگی در ایران بر افزایش جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایرانی، افزود: دانشگاه‌ها حرکت خوبی را شروع کرده‌اند؛ سال گذشته نیز تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی جذب شد و البته تدوین برخی ساز و کارها همچون ویزا، اقامت و مسائلی از این قبیل برای دانشجویان خارجی به منظور کمک به دانشگاه‌ها لازم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن حرکتی که برای جذب دانشجوی خارجی در کشور انجام شده، افزود: برای جلب دانشجوی خارجی باید شرایط مختلفی را بررسی و فراهم کرد تا کسانی که به دنبال تحصیل در ایران هستند، بتوانند ارجحیتی در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای دیگر –اعم از کشورهای اسلامی یا دیگر کشورها – پیدا کنند.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران، شرایط فرهنگی است که می‌تواند برای مردم کشورهای مسلمان اولویت و ارجحیت باشد تا فرزندان خود را برای تحصیل به یک کشور اسلامی بفرستند؛ از لحاظ اسم و جایگاه نیز اکثر دانشگاه‌های ایرانی شناخته شده و معتبر هستند که می‌تواند یک ظرفیت باشد.

غلامی گفت: البته باید از نظر فضای استقبال اجتماعی و راهکارهای اداری و اجرایی بیشتر کار شود زیرا ما در این زمینه تجربه زیادی نداریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: شورای سیاستگذاری کلان دانشجویان خارجی که تشکیل شده اخیراً آئین‌نامه آن تنظیم شده و امیدواریم این شورا بتواند سیاستگذاری کلان را به سمت تقویت شرایط برای جذب دانشجوی خارجی هدایت کند.

**سیام **۳۰۵۰**

نظر شما