شناسهٔ خبر: 33084331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

76 درصد کشته‌شدگان سوانح رانندگی عابرین و راکبان موتورسیکلت هستند

رئیس پلیس راهور گیلان موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده را از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه خواند و گفت: 76 درصد کشته‌شدگان سوانح رانندگی در گیلان عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران شامل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، سرهنگ محمد محمدی عصر امروز در همایش بزرگ «کلاهی برای زندگی» در سالن بصیرت آموزش‌وپرورش کلاچای اظهار کرد: آموزش‌های داده‌شده برای ترویج فرهنگ ترافیکی است تا شاهد کاهش تصادفات در جاده‌ها باشیم.

وی بر ضرورت گسترش ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش وقوع تصادفات در جامعه تأکید کرد و افزود: باید بتوانیم با به‌کارگیری از همه امکانات در راستای آموزش افراد جامعه و ارتقای فرهنگ ترافیک از مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه تاکنون 16 همایش برای آموزش استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت‌سواران و رعایت فرهنگ ترافیک در سطح استان در طی سال جاری برگزارشده است تصریح کرد: در سال گذشته این آموزش‌ها در بین 25 هزار جمعیت گیلان انجام شد و در نظر داریم که امسال این آموزش‌ها را در قالب 90 برنامه آموزشی به 35 هزار نفر ارتقا دهیم. 

وی تعداد موتورسیکلت‌سواران گیلان را حدود 250 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته برای گسترش فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی حدود 10 هزار کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران توزیع شد و تلاش می‌کنیم این رقم را برای امسال با کمک یکی از خیران که یک میلیارد ریال برای تهیه کلاه ایمنی تأمین کرده افزایش دهیم.

محمدی موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده را از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه خواند و بیان کرد: 76 درصد کشته‌شدگان سوانح رانندگی در گیلان عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران بودند که از این میزان،43 درصد فوتی‌ها عابرین پیاده و 32 درصد فوتی‌ها موتورسیکلت‌سواران بودند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی در کاهش تصادفات و مرگ‌ومیر حوادث تأثیرگذار است.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه در این همایش برای 200 نفر از راکبان موتورسیکلت‌سواران آموزش‌های لازم در رعایت فرهنگ ترافیک داده‌شده است گفت: 50 کلاه ایمنی به  ارزش 70 میلیون ریال بین موتورسیکلت‌سواران توزیع‌شده است.

انتهای پیام/84008

نظر شما