شناسهٔ خبر: 33083921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دفاتر مطالبه‌گری از راه قانونی را به مردم آموزش دهند

مسوول مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری رابط دولت و مردم هستند، گفت: این دفاتر باید مطالبه‌گری از راه قانونی را به مردم آموزش دهند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رضا کرمی  عصر  امروز در جلسه بررسی عملکرد دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌‌ شهر  که  در محل دفتر  نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، با ارائه گزارش تصویری از بازدید میدانی منطقه منفصل شهری نایسر به بررسی مشکلات این منطقه پرداخت.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری رابط دولت و مردم هستند، افزود: این دفاتر باید مطالبه‌گری از راه قانونی را به مردم آموزش دهند.

 مسوول مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دفاتر تسهیلگری بازوان توانمند بدنه اجرایی هستند لذا باید مسیر را به سمت خودگردانی سوق دهند.

کرمی با اشاره به اهمیت آموزش در مناطق حاشیه‌نشین، اذعان کرد: با ایجاد انگیزه در مدیران و معلمان در این مناطق باید مراکز یادگیری محلی همچون نهضت سوادآموزی که در گذشته ریشه بی‌سوادی را خشکاند، استقرار یابد.

وی با اشاره به بیکاری و روی آوردن حاشیه‌نشینان به شغل‌های کاذب،  تاکید کرد: با توجه به ظرفیت منطقه نایسر و برخورداری از شرایط ویژه، سبزی‌کاری این نقطه اگر به صورت اصولی گسترش یابد و یا واحدهای‌های نانوایی ساماندهی و انواع نان پخت شود تعداد زیادی از افراد صاحب شغل و درآمد خواهند شد.

مسوول مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان به مشکلات انبوه ناحیه منفصل نایسر اشاره کرد و گفت: عدم جمع‌آوری زباله‌ها، وجود دیوارهای در حال واژگونی، تهاجم فرهنگی، عدم جانمایی‌های صحیح در اماکن دولتی این منطقه، عدم ثبات در  شبکه توزیع آب، بهره‌برداری از آب و برق به صورت غیرمجاز، سازه‌های خطرآفرین در بحث زلزله و سیل، مشکلات معیشتی، ساخت و ساز غیرمجاز، پراکنده‌بودن دام در فضای سکونتی، وضعیت نامناسب آسفالت معابر و  عدم علمک‌های  گاز در مناطق مخروبه که خطر  انفجار  را به دنبال دارد از جمله مشکلات جدی این منطقه است.

کرمی ازدیاد بنگاه‌های معاملاتی و ایجاد شغل‌های کاذب را از دیگر مسائل تامل برانگیز منطقه منفصل شهری نایسر عنوان کرد‌ و افزود: باید مرجعی حریم این شهر را به صورت جدی مشخص نماید.

وی در پایان پیشنهاد داد: کتابخانه در حال ساخت نایسر اگر به مجتمع فرهنگی تبدیل شود در رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی این منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما