شناسهٔ خبر: 33083793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه و نکات طلایی برای پخت بهتر اسپاگتی با مرغ

در این آموزش با طرز تهیه اسپاگتی با مرغ و نکات طلایی برای پخت بهتر آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این غذای فرنگی نهایت لذت را ببرید.

صاحب‌خبر -
روش‌های مختلفی برای پختن اسپاگتی وجود دارد و شما می‌توانید اسپاگتی را با انواع سبزیجات و گوشت و … بپزید. اسپاگتی با مرغ از انواع روش‌های پرطرفدار برای پخت این غذای فرنگی بی نظیر است و در طرز تهیه اسپاگتی با مرغ از ماکارونی و سینه مرغ و قارچ و سیر و پیاز و کره و خامه صبحانه و پنیر پیتزا و جعفری و نمک و فلفل و زردچوبه می‌توانید استفاده کنید.

اسپاگتی بدون گوشت و اسپاگتی ایتالیایی و اسپاگتی بلونز از انواع دستورات مختلف برای پخت اسپاگتی به شمار می‌روند و اگر شما تمایل دارید در پخت این غذای فرنگی تنوع ایجاد کنید بهتر است از این روش‌ها غافل نشوید.


مواد لازم برای ۴ نفر

سنه مرغ: ۳۰۰ گرم
ماکارونی: ۵۰۰ گرم
قارچ: ۱۵۰ گرم
سیر بزرگ: یک حبه
پیاز متوسط: ۱ عدد
کره: ۵۰ گرم
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا: یک لیوان
جعفری: ۴ شاخه
فلفل و نمک: به مقدار لازم
زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه اسپاگتی با مرغ خوشمزه در منزل

برای درست کردن اسپاگتی با مرغ ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد نمایید و درون تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید سپس پیاز را درون روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود و سیر رنده شده را هم به پیاز‌ها بیفزایید و تفت دهید.
در مرحله بعدی اسپاگتی با مرغ، گوشت مرغ را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و اجازه دهید تا رنگ برش‌های مرغ سفید شوند و به خوبی تفت بخورند سپس مقداری فلفل و نمک و زردچوبه به مخلوط گوشت مرغ بیفزایید و نصف لیوان آب را هم روی مواد بریزید و درب تابه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا مایه ماکارونی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پخته و نرم شوند سپس قارچ‌های خرد شده را به مخلوط گوشت مرغ بیفزایید و برای پخت قارچ‌ها چند قاشق آب به مواد اضافه کنید و درب تابه را مجددا روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا همه آب مایه ماکارونی تبخیر شود.


در این مرحله از طرز تهیه اسپاگتی با مرغ درون قابلمه‌ای مناسب مقداری آب و نمک و روغن و زردچوبه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس ماکارونی‌ها را به آب جوش بیفزایید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا ماکارونی کمی نرم و پخته شود.



سپس اسپاگتی را درون آبکش بریزید و با آب سرد آن را بشویید.


برای تهیه سس مخصوص درون تابه‌ای مناسب کره بریزید سپس خامه را به کره اضافه کنید و مواد را هم بزنید و جعفری خرد شده را هم به مخلوط سس ماکارونی بیفزایید و بعد از اینکه کره آب شد پنیر پیتزا را به سس اضافه نمایید و بعد از آب شدن پنیر تابه را از روی حرارت گاز بردارید و اسپاگتی‌ها را درون ظرفی مناسب بریزید و سس را به آن اضافه نمایید سپس مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند و مخلوط قارچ و گوشت مرغ را هم به ماکارونی اضافه کنید و هم بزنید و این غذای خوشمزه را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و به کمک روش‌های تزیین ماکارونی آن را تزیین نمایید.


نکات طلایی برای پخت بهتر اسپاگتی با مرغ

در تهیه اسپاگتی با مرغ بهتر است از ماکارونی رشته‌ای استفاده کنید و در صورت تمایل می‌توانید برای پخت این غذای خوشمزه از ماکارونی فرمی نیز استفاده نمایید.
اگر تمایل دارید برای پخت اسپاگتی با مرغ از ماکارونی فرمی استفاده کنید بهتر است دو مدل مختلف ماکارونی را با یکدیگر مخلوط نمایید تا ظاهر این غذا زیباتر شود.
در صورت استفاده از دو مدل پاستای مختلف بهتر است به مدت زمان پخت آن‌ها روی بسته بندی توجه کنید تا اگر مدت زمان مشابه‌ای ندارند هر یک از آن‌ها را به صورت کامل بپزید و آبکش کنید.
اگر تمایل دارید در طرز تهیه اسپاگتی با مرغ از ماکارونی رشته‌ای استفاده کنید نباید در هنگام مخلوط کردن آن با سس و مخلوط مرغ و قارچ ماکارونی را زیاد هم بزنید، زیرا هم زدن زیاد باعث شکسته شدن ماکارونی‌ها می‌شود.


در هنگام تهیه سس مخصوص اسپاگتی باید حرارت گاز را روی شعله کم قرار دهید تا خامه به دمای جوش نرسد.
در صورت تمایل می‌توانید از مقدار بیشتری خامه و پنیر پیتزا برای تهیه سس مخصوص استفاده کنید.
اسپاگتی با سس مخصوص و مرغ را به سرعت سرو کنید، زیرا اگر پنیر پیتزا سرد شود اسپاگتی طعم اصلی خود را از دست می‌دهد.
هنگام درست کردن اسپاگتی با مرغ، پوست مرغ را به صورت کامل بکنید، زیرا پوست مرغ باعث ایجاد طعم و بوی نامطبوع در این غذا می‌شود.
اگر تمایل دارید اسپاگتی با مرغ را به کمک ماکارونی رشته‌ای بپزید باید گوشت مرغ را به صورت خلال نازک برش دهید.
اگر تمایل دارید در دستور پخت اسپاگتی با مرغ از ماکارونی فرمی استفاده کنید بهتر است گوشت مرغ را به صورت قطعاتی دو سانتی برش دهید.
برای اینکه اسپاگتی با مرغ سالم‌تر باشد بهتر است از میزان روغن کم تری برای تهیه مایه مخصوص ماکارونی استفاده نمایید.
در صورت تمایل می‌توانید پنیر پیتزا را از دستور تهیه سس مخصوص اسپاگتی حذف نمایید.


منبع: آرگا

نظر شما