شناسهٔ خبر: 33083785 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی ال جی مخصوص محصولات خانگی معرفی شد

دانیال حجاری / gizmochina

صاحب‌خبر -

تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی ال جی با هدف توسعه قابلیت‌های لوازم خانگی این شرکت متولد شد. اکنون ال جی جزو معدود شرکت‌هایی است که برای اهدافی خاص، اقدام به توسعه یک چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی کرده است.

شرکت ال جی به تازگی تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است. این چیپست مخصوص لوازم خانگی توسعه یافته و انتظار می‌رود به افزایش سرعت رشد بالای کنونی ال جی در بازار لوازم خانگی کمک زیادی کند. اگرچه ال جی در بازار موبایل وضعیت خوبی نداشته و سال‌ها است بخش Mobile آن چیزی جز ضرر برای شرکت ندارد، اما ال جی در تلاش است از طریق بهبود وضعیت خود در بازار لوازم خانگی، این عقب ماندگی را جبران کند.

تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی مخصوص لوازم خانگی ال جی سبب استقلال آن خواهد شد. پیشتر این شرکت به منظور تامین چیپست‌های دارای پشتیبانی از یادگیری ماشینی به واسطه هوش مصنوعی، به شرکت‌هایی همچون اینتل، آرم، انویدیا و استارتاپ‌هایی همچون Graphcore و Cerebras  متکی بود.

لوازم خانگی ال جی

کاربردهای تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی ال جی

بر اساس ادعای سازنده، تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی ال جی دارای موتور شبکه عصبی منحصربه‌فرد خود بوده و سرعت پردازش الگوریتم‌های یادگیری عمیق به کار رفته در تراشه‌های لوازم خانگی هوشمند شرکت را به میزان زیادی افزایش خواهد داد. به عنوان نمونه‌ای از لوازم خانگی هوشمند این شرکت که تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی جدید آن درونشان به کار خواهد رفت باید به جاروبرقی‌ها، لباسشویی‌ها، یخچال فریزرها و دستگاه‌های تهویه مطبوع اشاره کرد.

با توجه به توانایی پردازش محلی تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی ال جی، نیاز به اتصال به اینترنت وجود نخواهد داشت. برای تامین امنیت آن به منظور ذخیره‌سازی ایمن داده‌های شخصی کاربران، از راهکارهای سخت افزاری استفاده شده است.

به ادعای سازنده، تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی ال جی، هوش بصری به کار رفته در قسمت‌های مختلف دستگاه‌ها را متحد کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد توانایی بهتری برای تشخیص محیط‌ها و متمایز کردن آن‌ها از یکدیگر داشته باشند. تشخیص موقعیت، اشیا و کاربران از دیگر امکاناتی است که به لطف آن فراهم می‌شود. تشخیص دقیق‌تر صوت و فراهم شدن قابلیت تشخیص تغییرات فیزیکی و شیمیایی در محیط، از دیگر توانایی‌های لوازم خانگی مجهز به تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی ال جی خواهد بود.

اکنون باید ال جی را همرده با فیس بوک، آمازون و اپل جزو شرکت‌هایی دانست که در حال توسعه چیپست‌های هوش مصنوعی برای اهداف مشخص است. البته هدف ال جی در مقایسه با شرکت‌های یاد شده سرراست‌تر بوده و یک چارچوب مشخص دارد، چرا که می‌دانیم چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی ال جی تنها برای به کار رفتن در لوازم خانگی شرکت توسعه پیدا کرده است.

نظر شما