شناسهٔ خبر: 33083329 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

سازمان آتش‌نشانی: مسکن مهر کاشمر هیچ گونه ایمنی در برابر حوادث ندارد

صاحب‌خبر -

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر با بیان اینکه "مجتمع مسکونی مسکن مهر کاشمر هیچ گونه ایمنی در برابر حوادث ندارد" گفت: مسکن مهر ۱۰۰۸ واحدی کاشمر فاقد هرگونه ایمنی و تجهیزات لازم در برابر آتش‌سوزی است و نباید جان مردم را فدای بی‌تفاوتی کرد.

امیر نژاد رحیم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در پی بروز آتش‌سوزی که در یکی از پارکینگ‌های مسکن مهر اتفاق افتاد ۳ هزار جفت کفش که به صورت غیر استاندارد نگهداری می‌شدند در آتش سوخت در صورتی که اگر وسایل ایمنی در محل می‌بود، این میزان خسارت وارد نمی‌شد.

وی بیان کرد: از این گونه انبارهای غیر استاندارد در شهرستان بسیار است، در کل شهرستان شاید تنها ۵ درصد انبارها استاندارد باشند و ۹۵ درصد دیگر غیر استاندارد هستند که هر لحظه امکان بروز حادثه‌ای از جمله آتش‌سوزی وجود دارد.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر افزود: متأسفانه مردم هیچ گونه توجهی به ایمنی ندارند، به طوری که بی‌توجهی، خود به یک معضل تبدیل شده و موجب شده فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته نیز جوابگو نباشند.

وی در خصوص حادثه اخیر آتش‌سوزی در مسکن مهر کاشمر گفت: در حادثه اخیر اگر نیروها کمی دیرتر می‌رسیدند و اطفای حریق با تأخیر انجام می‌شد بدون شک شاهد حوادث بسیار ناگواری بودیم.

نژادرحیم افزود: به دلیل کیفیت بسیار پایین مصالحی که در سازه مسکن مهر به کار رفته در این حادثه سازه دچار ترک خوردگی گردید؛ متأسفانه مسئولان مجتمع هیچ توجهی به ایمنی ندارند. نه تنها در مسکن مهر از فضای پارکینگ استفاده غیر اصولی صورت گرفته بلکه این مکان فاقد هرگونه استاندارد لازم برای استفاده به صورت انبار است.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه مسکن مهر کاشمر فاقد هرگونه تمهیدات ایمنی بوده و تاکنون بارها این مشکلات به مسئولان مجتمع مسکن مهر تذکر داده شده ولی اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: در حادثه اخیر به دلیل نبود وسایل ایمنی، ساکنان طبقات بالا از شدت دود نمی‌توانستند به بیرون از مجتمع بیایند به پشت بام رفته بودند.

وی در پایان از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان اقدام به دپوی غیر استاندارد وسایل نکرده و از انبارهای استاندارد استفاده کنند و اگر هم مجبور به دپوی وسایل می‌شوند، تفکیک شده و در چند محل دپو کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما