شناسهٔ خبر: 33083273 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ملی پوش تنیس روی میز:

توجه به تنیس روی میز در اروپا بیشتر از آسیا است

تهران- ایرنا- ملی پوش تنیس روی میز ایران، گفت: هرچند آسیا مهد پینگ پنگ جهان است، اما امروزه  توجه به این رشته ورزشی در اروپا بیشتر از قاره کهن شده است.

صاحب‌خبر -

«میعاد لطفی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مسابقات آزاد جهانی تنیس روی میز در سه کشور اسلوونی،کرواسی و صربستان، افزود: به رغم اینکه مسابقات در سطح چلنج (سطح سه) برگزار شد اما در هر مسابقه بین ۲۰ تا ۳۰ ورزشکار با رتبه زیر ۱۰۰ جهانی شرکت داشتند و به همین دلیل سطح کیفی مسابقات بالاتر از انتظار بود.
وی درباره رتبه جهانی سایر شرکت کنندگان در این مسابقات، اظهار داشت: بیشتر شرکت کنندگان دارای رتبه جهانی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ بودند و این موضوع کار را برای ما سخت تر کرده بود، چرا که رقابت در تنیس روی میز بسیار نزدیک است.
مسابقات تنیس روی میز در جهان در سه سطح یک (پلاتانیوم)، سطح دو (ورد تور) و سطح سه (چلنج پلاس و چلنج) برگزار و ورزشکاران برای صعود به سید بالاتر به شرکت در این رقابت ها نیاز دارند. یکی از تیم های دو نفره ایران متشکل از «میعاد لطفی» و «امین احمدیان» در مسابقات آزاد جهانی اسلوونی سوم شد.
لطفی در این خصوص گفت: از مرحله مقدماتی وارد مسابقات شدیم و با ۶ پیروزی متوالی به نیمه نهایی رسیدیم. در این مرحله مغلوب تیم برزیل که از بازیکنان ژاپنی الاصل سود می برد شدیم و از راهیابی به فینال باز ماندیم. بازیکنان ژاپنی که برای تیم برزیل بازی می کنند دارای رتبه جهانی زیر ۱۰۰ هستند و این تیم در سید یک مسابقات قرار داشت که در پایان نیز عنوان نخست این رقابت ها را کسب کرد. 
وی در مورد سطح تنیس روی میز برزیل، گفت: در حال حاضر اکثر کشورها در این رشته سرمایه گذاری کرده و بازیکنان درجه اولی به خدمت می گیرند. تیم ملی برزیل نیز از این قاعده مستثنی نیست و با جذب چند بازیکن ژاپنی الاصل که شاید در کشور خودشان امکان دیده شدن نداشتن به یکی از تیم های قدرتمند در این رشته تبدیل شده است. 
عضو تیم ملی ایران اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ بوداپست درباره عملکردش در مسابقات جهانی نیز، گفت: مسابقات قهرمانی جهان کیفیت بالایی دارد و پینگ پنگ بازان با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت داشتند. با توجه به رتبه ۲۲۳، کارم را از مرحله گروهی مقدماتی آغاز و با یک پیروزی و یک باخت از حضور در جدول اصلی بازماندم، اما از عملکردم رضایت دارم.
ملی پوش کشورمان که در بوندسیلگای سه آلمان بازی می کند در خصوص رشد تنیس روی میز در قاره اروپا، افزود : این رشته در اروپا رشد قابل توجهی داشته است و در مسابقات مختلف از جمله جهانی و بازی های المپیک همواره شاهد حضور نماینده ای از اروپا در بین چهار نفر برتر مسابقات هستیم.
لطفی دلیل این امر را توجه مسئولان باشگاه ها در اروپا به این رشته خواند و افزود: امروزه در اروپا و برای توسعه این ورزش سرمایه گذاری زیادی می شود. همچنین رقابت های مختلفی در سطح قاره برگزار و بازیکنانی که در قاره سبز حاضر هستند با صرف هزینه کم در این مسابقات شرکت و این موضوع در طول سال ادامه دارد.
وی افزود: البته شرکت های مختلف در اروپا نیز در بحث سخت افزاری و امکانات این رشته ورزشی تمامی برندهای معتبر را در اختیار خود دارند بطوریکه بیشتر تجهیزات مصرفی پینگ پنگ در دنیا در اروپا تولید و به سایر کشورها ارسال می شود.
به گفته وی این مسایل در کنار هم به آماده سازی ورزشکاران برای شرکت در مسابقات مختلف و معتبر دنیا کمک بیشتری کرده و باعث رشد این رشته در اروپا شده است و اگر بخواهیم در این رشته رشد کنیم باید این روش را برای خود الگو قرار دهیم.
وی از مسئولان فدراسیون تنیس روی میز خواست تا از ملی پوشان به منظور شرکت در مسابقات آزاد جهانی که به حفظ و ارتقای رتبه جهانی آنان کمک می کند، حمایت بیشتری داشته باشند.
ورزشی **۹۱۴۴**1067**

نظر شما