شناسهٔ خبر: 33083270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تراکتور کهکشانی کامیاب؛ گادفادر اینبار چه برنامه‌ای دارد؟

تراکتورسازی تبریز هجدهمین دوره لیگ برتر را هم با همان ناکامی‌های گذشته سپری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، هر چند قرار گرفتن در رده پنجم جدول شاید از نظر خیلی‌ها ناکامی به شمار نرود اما اهداف ترسیم شده تراکتورسازی در اول فصول گذشته و بخصوص فصل گذشته لیگ برتر، قرار گرفتن این باشگاه در رده پنجم را ناکامی تعریف می‌کند.

این باشگاه تبریزی سال‌های گذشته را متفاوت سپری کرد، از یک طرف نهادهایی مثل شهرداری و ... این تیم را حمایت می‌کردند و از طرف دیگر مالکین باشگاه هم از نظر مالی وضعیت مناسبی داشتند و از همه مهم‌تر این تیم به‌عنوان یک تیم نظامی، از مزیت بزرگی به نام فوتبالیست‌های سرباز بهره می‌برد. امتیازی که باعث شد در طول سال‌های گذشته بازیکنان مطرح زیادی راهی باشگاه تراکتورسازی شوند. هر چند این تیم با مدیریت‌های مختلف هیچ‌گاه نتوانست از این ظرفیت بزرگ به نتایج مورد نظر هوادارانش دست پیدا کند اما به هر حال تراکتورسازی در کنار بسیاری از فاکتورهای خوبی که داشت و در کنار حمایت هواداران بی‌شمارش، از مزیت بازیکنان سرباز هم استفاده می‌کرد.

سال گذشته با همه این شرایط تراکتورسازی به پایان خط چندین ساله خود رسید و مسوولان تیم اعلام کردند برای برون رفت از مشکلات باشگاه، این تیم به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. اتفاقاً برعکس آنچه که تصور می‌شد تراکتورسازی خیلی زود مالک جدید خود را شناخت و زنوزی با وجود داشتن تیمی به نام ماشین‌سازی در لیگ برتر، صاحب تراکتورسازی هم شد.

محمدرضا زنوزی با تملک مالی که داشت خیلی زود دست به کار شد و بازیکنان خوب و ستاره برای این تیم به خدمت گرفت. اما در کنار این موضوع، بحث بازیکنان سرباز همچنان مطرح بود. به هر دلیلی مجوز استفاده تراکتورسازی خصوصی‌سازی‌شده در لیگ هجدهم از فوتبالیست‌های سرباز صادر شد و بازیکنانی که همچنان به‌عنوان سرباز در خدمت این تیم بودند، در لیگ هجدهم و در تیم خصوصی به کارشان ادامه دادند، هر چند در همان زمان هم طی گزارش‌هایی نوشتیم که این موضوع کاملاً با قوانین حاکم بر جامعه و ورزش مغایرت دارد اما به هر حال به بهانه‌های مختلف فوتبالیست‌های سرباز همچنان به کارشان در این تیم ادامه دادند.

حالا با تمام شدن لیگ هجدهم و البته باز هم ناکامی تراکتورسازی، در هفته‌های گذشته موضوع اتمام سربازی برخی بازیکنان سرباز این تیم مطرح و عنوان شد که این بازیکنان به تیم‌های سابق خود باز خواهند گشت. این در حالی است که بنا براعلام رسمی هیات فوتبال تبریز و همچنین مسوولان باشگاه تراکتورسازی این تیم به بخش خصوصی واگذار شده و استفاده از فوتبالیست‌های سرباز در این تیم کاملاً غیرقانونی خواهد بود. با این اوصاف باید گفت که لیگ نوزدهم پایان سربازی در تراکتورسازی است و این تیم در لیگ آتی نمی‌تواند از این مزیت استفاده کند. به همین خاطر زنوزی به‌عنوان مالک باشگاه تراکتورسازی قطعاً برای جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی آینده، باید به فکر راه‌های دیگری باشد و به طور طبیعی بازیکنان سرباز با شرایط جدیدی که اعلام شده است، ترجیح خواهند داد بعد از دوران بازی‌شان در فوتبال، به سراغ سربازی بروند، چرا که در حال حاضر در لیگ برتر تیم نظامی وجود ندارد و در لیگ‌های پایین‌تر هم اوضاع تیم‌های نظامی چندان مناسب نیست.

نظر شما