شناسهٔ خبر: 33083260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسیدگی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رسیدگی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین توسط دفاتر تسهیلگری کار بسیار ارزشمند و ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر امروز در جلسه بررسی عملکرد دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌‌ شهر  که  در محل دفتر  نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌نشین استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه احصاء مشکلات مناطق محروم و حاشیه‌نشین رسالت عمده دفاتر تسهیلگری است، توانمندسازی محلاتی که مطالبات فرهنگی و اجتماعی در آن مغفول مانده و بیشترین تبعات را دارد ارزنده‌ترین  خدمت این دفاتر در این مناطق است.  

وی خطاب به کارشناسان و مدیران دفاتر تسهیلگری افزود: نگرش شما  از ابعاد مختلف به موضوع مورد نظر و  بررسی مشکلات و شناسایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوتی است که همه ما باید به آن اهمیت ویژه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد متمرکز شدن به برخی مشکلات و اولویت‌بندی مسائل حاشیه‌نشینان باید سرلوحه کار دفاتر تسهیلگری قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به آمار زیاد بیکاری، شرایط سخت زندگی و درآمدهای ناچیز در این مناطق، معرفی این افراد به کارگاه‌های تولیدی، کارخانه‌ها و مزارع کشاورزی را در اولویت کار خود قرار دهید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: رسیدگی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین توسط دفاتر تسهیلگری کار بسیار ارزشمندی است ولی در کنار این رسالت نباید از اهمیت به  ایجاد درآمد و کسب و کار برای افراد بیکار این محلات  طبق پتانسیل‌های استان در بحث صنایع دستی غافل شوید.

وی خطاب به دفاتر تسهیلگری بیان کرد: مکمل هم باشید و اگر هرکدام از شماها از  ابتکارات و سلایق یکدیگر استفاده کنید کارها و خدمات شما اصولی‌تر اجرا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: ما نیازمند گسترش دفاتر تسهیلگری در راستای اشتغالزایی برای جوانان با  فعالیت در این دفاتر و از طریق آنان شناسایی افراد بیکار و نیازمند در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی  هستیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی  خدمت به محرومین را امری خداپسندانه عنوان کرد و افزود: این دفاتر با شناسایی مشکلات به زندگی‌ها روح تازه می‌بخشند و نقش انسانیت را جاودانه می‌کنند لذا  خداوند توفیق خدمت به خلق الله را به بنده‌های ویژه خود ارزانی می‌کند.

وی در پایان  با بیان اینکه ایران قدرت اول منطقه از جنبه‌های علمی، نظامی و ... است، افزود: با توجه به جنگ روانی دشمن و  مشکلات اقتصادی  همه ما به صورت جهادی باید پایه‌کار باشیم و مشکلات کشور خود را با تعامل و همکاری مرتفع کنیم.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما