شناسهٔ خبر: 33083079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده ارشد آجا در جنوب غرب:

روحیه انقلابی رمز پیروزی در جنگ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوب غرب گفت: ایثار و مقاومت، روحیه جهادی و انقلابی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب رمز موفقیت ایران در جنگ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بسیج امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی روز پنج شنبه درآیین گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با عنوان همایش مقاومت رمز پیروزی در سرسرای امام خامنه ای در مجتمع فجر اهواز اظهار داشت: دشمن در دوران دفاع مقدس با اشغال خرمشهر قصد داشت خوزستان را تصاحب کند اما با مقاومت 34 روزه مردم ایثارگر این منطقه مواجه شد و بزرگترین ناکامی تاریخ را در کارنامه خود به ثبت رساند.
وی افزود: نزدیکی خرمشهر به عراق یکی از دلایل مهمی بود که موقعیت این شهر را برای دشمن بعث خاص کرده بود اما تنها ضعف دشمن این بود که روحیه ایثار و مقاومت مردم خرمشهر را نادیده گرفته بود.
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوب غرب گفت: باوجود تلاش های فراوان رزمندگان ، در چهارم آبان ماه 1359 خرمشهر به دست دشمن افتاد که برای ما نماد مقاومت و برای دشمن به نماد پیروزی تبدیل شد.
وی تصریح کرد: در این نبرد 34 روزه تکاوران نیروی دریایی و رزمندگان به فرماندهی شهید محمد جهان آرا به همراه گروه‌های مردمی و دانشجویی با مقاومت جانانه برابر دشمن بعث برگ زرین دیگری را در افتخارات دوران دفاع مقدس به ثبت رساندند.
وی بیان کرد: بیت المقدس یکی از بزرگترین عملیات های طول تاریخ بود که تمامی کشورهای جهان ، موفقیت در این عملیات را درسیستم نظامی ،غیر ممکن می دانستند.
امیر سرتیپ دوم بیدادی اظهار داشت: عملیات بیت المقدس در گستره وسیعی حدود پنج هزار و 400 کیلومتر مربع و با یک وحدت فرماندهی مثال‌زدنی بین چهار قرارگاه و خیل عظیمی از نیروها و تجهیزات با تخصص‌ها و توان های متفاوتی برگزار شد.
وی ادامه داد: رسانه های خارجی بر این باور بودند که فتح خرمشهر کلید پیروزی جنگ ایران و عراق است اما به برکت خون شهدا و ایثارگری مردم مقاوم خرمشهر، رشادت های رزمندگان اسلام دشمن این آرزو را با خود به گور برد.
آیین گرامیداشت آزادسازی خرمشهربا عنوان همایش مقاومت رمز پیروزی روز پنج شنبه با حضور جمعیت فرماندهان نیروهای مسلح مسئولان خوزستان و جامعه روحانیت استان در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

نظر شما