شناسهٔ خبر: 33082691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گلستان| آسفالت ۸۶ درصد جاده‌های روستایی کشور؛ میزان ماندگاری در روستاها افزایش می‌یابد

R41471/P/S6,70/CT11

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ۸۶ درصد جاده‌های روستایی در کشور آسفالت شده و این معاونت تلاش دارد با همکاری مسئولان میزان باقی مانده را نیز به سرانجام برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کلاله، محمد امید ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی احداث جاده روستایی ارجنلی به یکه‌قوز در شهرستان کلاله اظهارداشت: 86 درصد جاده‌های روستایی در کشور آسفالت شده و این معاونت تلاش دارد با همکاری مسئولان میزان باقی مانده را نیز به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم با کاهش محرومیت در روستا و ایجاد اشتغال پایدار، روستاها محل تولید، فرآوری محصولات و افزایش عرضه صنایع دستی شود تا میزان ماندگاری در روستا بیشتر شود.

امید تصریح کرد: امسال معاونت روستایی برای ساخت این جاده روستایی که برای مردم روستاهای منطقه اهمیت دارد، یک میلیارد تومان و راه شهرسازی استان هم یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: همه تلاش خواهیم کرد، عملیات ساخت این پروژه وقفه نداشته باشد و در مدت یک‌سال با برآورد حدود 5.5 میلیارد تومان، جاده به صورت آسفالته به پایان برسد.

شهرام غراوی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خدمت به مردم را از وظایف خود می‌دانیم و تلاش ما این بوده، بتوانیم با کمک مسئولان این جاده را به سرانجام خوبی برسانیم و تقدیم مردم محروم منطقه کنیم تا امکان سفر امن،  آسان و کم‌هزینه‌تری را برای مردم به مرکز شهرستان فراهم کنیم.

علی اصغر بیانی فرماندار کلاله هم گفت:کاهش 17 کیلومتری طول مسیر، تسریع در انتقال محصول و دسترنج مردم چندین روستا شده و جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر از مزایای اقتصادی آن، با نزدیکتر شدن به مرکز شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ح

نظر شما