شناسهٔ خبر: 33082595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه کشت گیاهان دارویی در لارستان

۵ هکتار گیاه دارویی چای ترش در لارستان کشت شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عالیه سادات رفعت حقیقی کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی لارستان گفت: چای ترش در سطح ۵ هکتار از مزارع بخش مرکزی این شهرستان کشت شد.
وی میزان بذر مصرفی برای یک هکتار را دو الی ۳ کیلو گرم و عملکرد آن را در شرایط مطلوب ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.
رفعت حقیقی افزود: کاشت چای ترش در اردیبهشت ماه انجام می‌شود و گلدهی آن در اواخر شهریور یا اوایل مهر آغاز شده و کاسبرگ‌ها در آبان تا اوایل آذرماه قابل برداشت هستند.
کارشناس گیاهان دارویی افزود: آبیاری کم و و سود آوری محصول از مزایای کشت این گیاه در راستای تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان کم آب بر است.
وی با بیان اینکه سایر گونه‌های دارویی از جمله، آویشن باغی، مریم گلی، نعنا فلفلی و آلوئه ورا نیز به صورت پراکنده در این شهرستان کشت می‌شود، ادامه داد: چای ترش با توجه به مقاومت بیشتر به شوری آب و خاک نسبت به سایر گیاهان دارویی معطر سازگار با منطقه، مناسب‌ترین گیاه برای توسعه گیاهان کم آب بر در لارستان است.
کارشناس گیاهان دارویی لارستان با اشاره به خواص مفید و ارزش دارویی چای ترش گفت: کاهش فشار و کنترل کلسترول خون، رفع اختلالات کبدی و صفرا و کمک به پایین آوردن استرس از جمله فواید این محصول است، اما باید در مصرف این گیاه نیز احتیاط‌هایی را رعایت کرد چرا که یکی از ویژگی‌های این چای، کاهش سطح هورمون استروژن در بدن است و منع مصرف را برای خانم‌های باردار تحت کنترل و افراد تحت درمان به دنبال دارد.

نظر شما