شناسهٔ خبر: 33081976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازديد معاون استاندار از پروژه جمع آوري فاضلاب مسكن مهر رشت

رشت - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گيلان از پروژه جمع آوري فاضلاب فاز 2مسكن مهر و كارخانه كود آلي رشت بازديد كرد.

صاحب‌خبر -
گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا حاكيست؛ علي اوسط اكبري مقدم در بازديد از عمليات اجراي پروژه شبكه جمع آوري فاضلاب فاز دوم مسكن مهر رشت اظهار داشت: تكميل زيرساخت ها و آسفالت معابر پروژه مسكن مهر به عنوان يكي از پروژه‌هاي مهم استان از تاكيدات دكتر سالاري است.
وي با بيان اينكه تسريع در تحويل واحدهاي مسكن مهر به متقاضيان مورد توجه مسئولان استان قرار دارد، تصريح كرد: پيشرفت فيزيكي پروژه ها در بعضي از قراردادها مطلوب بوده و در بعضي ديگر نيز به علت عدم تامين منابع شاهد ركود پروژه هستيم كه در اين راستا بايد رفع مشكل در بازه زماني مشخص بپردازيم.
اكبري مقدم خاطرنشان كرد: بايد نسبت به مديريت صحيح آن بخش از فاضلاب صنعتي و خانگي كه وارد رودخانه زرجوب مي‌شود مديريتي كارآمد را اعمال كنيم و ميزان حجم آلودگي اين رودخانه را كاهش دهيم.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گيلان از تلاش هاي صورت گرفته براي پاكسازي شريان اصلي رودخانه زرجوب خبر داد و افزود: اجراي پرو‍ژه فاضلاب در حوزه‌ رشتيان(شهيد رجايي) و محله سياه اسطلخ شهرستان رشت هم با جديت در حال انجام است تا با اجراي آن مسير فاضلاب از بستر رودخانه جدا و به سمت تصفيه خانه اصلي هدايت شود.
اكبري مقدم از كارخانه كود آلي گيلان نيز بازديد كرد و در گفت و گو با مديريت و پرسنل اين واحد خدماتي، در جريان روند فعاليت هاي آن قرار گرفت.
اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب مسكن مهر رشت با هدف جمع آوري فاضلاب دو هزار و 840 واحد از منازل مسكوني در حال ساخت فاز 2 و انتقال به ايستگاه پمپاژ مسكن مهر و تصفيه فاضلاب انجام مي شود.
هزينه اجراي اين پروژه 40 ميليارد ريال و هزينه خريد لوله و اتصالات 18 ميليارد ريال پيش بيني شده كه در مجموع اولويت اول پروژه 58 ميليارد ريال هزينه خواهد داشت.
پروژه جمع آوري فاضلاب فاز 2 مسكن مهر رشت تا فروردين ماه سال 1399 به اتمام خواهد رسيد.
7296/2007

نظر شما