شناسهٔ خبر: 33081917 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

8449 آیین ملی مذهبی در دانشگاه ابن سینا همدان برگزار شد

سیما سادات لاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه معاونت امور فرهنگی و دانشجویی سامان دادن به امور فرهنگی و رفاهی دانشجویان دانشگاه علوم پژشکی همدان

صاحب‌خبر -
سیما سادات لاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه معاونت امور فرهنگی و دانشجویی سامان دادن به امور فرهنگی و رفاهی دانشجویان دانشگاه علوم پژشکی همدان است.
وی افزود: اهداف کلان این معاونت افزایش سرمایه اجتماعی با رویکرد جلب مشارکت ها و اعتماد اجتماعی است تا مسئولیت اجتماعی را افزایش داده و دانشجویان را برای ورود به زندگی اجتماعی و پذیرش نقش های اجتماعی آماده کند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در این راستا سعی شده تسهیلات رفاهی همچون اسکان، تغذیه و تسهیلات برای دانشجویان پیش بینی شود همچنین آنها بتوانند در کنار تحصیل در رشته تخصصی، اوقات فراغت خود را با پرداختن به رشته های مورد علاقه غنی کنند.
لاری ادامه داد: این رویکرد باعث شده انسان تک بعدی نشود چرا که از نظر دین مبین اسلام و از منظر روانشانسی انسان کامل انسانی است که در تمامی ابعاد زندگی پرورش یابد.
وی گفت: هدف اصلی این مجموعه جذب حداکثری دانشجویان به حوزه فرهنگی بوده و برای رسیدن به این هدف واحدهایی با عنوان مدیریت فرهنگی، مدیریت تربیت بدنی و ورزشی، اداره مشاوره و روان و مدیریت دانشجویی زیر مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی فعال شدند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: سه مولفه حمایت، ارتقا و پیشگیری در زمینه فعالیت های دانشجویی مهمترین اولویت های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی برای دانشجویان مشغول به تحصیل است.
لاری یادآوری کرد: برنامه معاونت فرهنگی و دانشجویی در سیلاب اخیر اجرای طرح پویش همدلی با هدف جمع آوری کمک های دانشجویان برای ساخت مسکن برای سیل زدگان است.
وی اضافه کرد: قراردادی با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده که به ازای هر 300 میلیون ریال کمک دانشگاه 600 میلیون ریال نیز آنها برای ساخت مسکن کمک کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در این راستا یک حساب مشترک ایجاد شده و در گام نخست بخشی از حقوق کارکنان حوزه های مختلف علوم پزشکی به این امر اختصاص یافت تا بتوان طرح پویش سفیران همدلی را گسترش داد.
لاری اضافه کرد: تیم های جهادی دانشگاه علوم پزشکی همدان تابستان امسال به مدت هشت روز در مناطق سیل زده حضور می یابند و خدمات پزشکی نظیر مامایی، دندان پزشکی، بهداشت و آموزش بهداشت ارائه می دهند.
وی افزود: حوزه فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی دنبال ارتقای فرهنگی دانشگاه با اتکا به سند بالا دستی و نقشه مهندسی فرهنگی است تا زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان و تعامل گروهی و همفکری بیشتر بین آنها فراهم شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: 6 تشکل و گروه فعال در امور فرهنگی و سیاسی و 19 کانون فعال در امور ادبی، مذهبی، هنری و حمایتی در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال هستند.
لاری گفت: نشریات یکی از شاخص های حوزه فرهنگی است که می تواند انعکاس دهنده فعالیت های فرهنگی باشد و هم اینک 71 نشریه فعال داریم و با وجود گرانی کاغذ فعالیت آنها تعطیل نشده است.
وی با بیان اینکه یک‌هزار 646 دانشجو سال گذشته در اردوهای راهیان نور شرکت کردند بیان کرد: با توجه به کاهش بودجه ها سعی شده که از کارهای زائد کاسته شده و به فعالیت های کیفی افزوده شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه یک‌هزار و 877 نفر در 21 انجمن علمی فعال هستند افزود: 350 نفر در نشریات فعالیت دارند.
لاری بیان کرد: در راستای فعالیت های فرهنگی، امسال پنج اتوبوس دانشجوی پسر و 10 اتوبوس دانشجوی دختر به نمایشگاه کتاب اعزام شد که افزایش 50 درصدی را داشت.
وی با بیان اینکه کیفیت فعالیت‌ها افزایش یافته است گفت: سال گذشته همدان مقام‌های برتر جشنواره بین‌المللی سیمرغ در رشته تئاتر، موسیقی سنتی، مجری گری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر کسب کرد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: 257 اثر امسال به جشنواره سیمرغ ارسال شده که با فعالیت های گسترده دانشجویان به ویژه در رشته تئاتر خیابانی و استنداپ کمدی و ایجاد رشته سرود خوانی و مجری گری می توان مقام های زیادی را کسب کرد.
لاری با اشاره به تحصیل 6 هزار و 100 دانشجو رشته پزشکی در همدان و ارائه تسهیلات مختلف به آنها افزود: سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تحصیلی، ودیعه مسکن، ضروری و شهریه به دانشجویان پرداخت شد.
7526/2090
انتهای پیام

نظر شما