شناسهٔ خبر: 33081802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

8449 آیین ملی مذهبی در دانشگاه ابن سینا همدان برگزار شد

همدان - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هشت هزار و 449 آیین ملی و مذهبی به درخواست کانون تشکل‌ ها دانشگاه سال گذشته برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

سیما سادات لاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه معاونت امور فرهنگی و دانشجویی سامان دادن به امور فرهنگی و رفاهی دانشجویان دانشگاه علوم پژشکی همدان است.
وی افزود: اهداف کلان این معاونت افزایش سرمایه اجتماعی با رویکرد جلب مشارکت‌ها و اعتماد اجتماعی است تا مسئولیت اجتماعی را افزایش داده و دانشجویان را برای ورود به زندگی اجتماعی و پذیرش نقش‌های اجتماعی آماده کند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در این راستا سعی شده تسهیلات رفاهی همچون اسکان، تغذیه و تسهیلات برای دانشجویان پیش بینی شود همچنین آنها بتوانند در کنار تحصیل در رشته تخصصی، اوقات فراغت خود را با پرداختن به رشته‌های مورد علاقه غنی کنند.
لاری ادامه داد: این رویکرد باعث شده انسان تک بعدی نشود چرا که از نظر دین مبین اسلام و از منظر روانشانسی انسان کامل انسانی است که در تمامی ابعاد زندگی پرورش یابد.
وی گفت: هدف اصلی این مجموعه جذب حداکثری دانشجویان به حوزه فرهنگی بوده و برای رسیدن به این هدف واحدهایی با عنوان مدیریت فرهنگی، مدیریت تربیت بدنی و ورزشی، اداره مشاوره و روان و مدیریت دانشجویی زیر مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی فعال شدند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: سه مؤلفه حمایت، ارتقا و پیشگیری در زمینه فعالیت‌های دانشجویی مهمترین اولویت‌های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی برای دانشجویان مشغول به تحصیل است.
لاری یادآوری کرد: برنامه معاونت فرهنگی و دانشجویی در سیلاب اخیر اجرای طرح پویش همدلی با هدف جمع آوری کمک‌های دانشجویان برای ساخت مسکن برای سیل زدگان است.
وی اضافه کرد: قراردادی با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده که به ازای هر ۳۰۰ میلیون ریال کمک دانشگاه ۶۰۰ میلیون ریال نیز آنها برای ساخت مسکن کمک کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در این راستا یک حساب مشترک ایجاد شده و در گام نخست بخشی از حقوق کارکنان حوزه‌های مختلف علوم پزشکی به این امر اختصاص یافت تا بتوان طرح پویش سفیران همدلی را گسترش داد.
لاری اضافه کرد: تیم‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی همدان تابستان امسال به مدت هشت روز در مناطق سیل زده حضور می‌یابند و خدمات پزشکی نظیر مامایی، دندان پزشکی، بهداشت و آموزش بهداشت ارائه می‌دهند.
وی افزود: حوزه فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی دنبال ارتقای فرهنگی دانشگاه با اتکا به سند بالا دستی و نقشه مهندسی فرهنگی است تا زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان و تعامل گروهی و همفکری بیشتر بین آنها فراهم شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۶ تشکل و گروه فعال در امور فرهنگی و سیاسی و ۱۹ کانون فعال در امور ادبی، مذهبی، هنری و حمایتی در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال هستند.
لاری گفت: نشریات یکی از شاخص‌های حوزه فرهنگی است که می‌تواند انعکاس دهنده فعالیت‌های فرهنگی باشد و هم اینک ۷۱ نشریه فعال داریم و با وجود گرانی کاغذ فعالیت آنها تعطیل نشده است.
وی با بیان اینکه یک‌هزار ۶۴۶ دانشجو سال گذشته در اردوهای راهیان نور شرکت کردند بیان کرد: با توجه به کاهش بودجه‌ها سعی شده که از کارهای زائد کاسته شده و به فعالیت‌های کیفی افزوده شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه یک‌هزار و ۸۷۷ نفر در ۲۱ انجمن علمی فعال هستند افزود: ۳۵۰ نفر در نشریات فعالیت دارند.
لاری بیان کرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی، امسال پنج اتوبوس دانشجوی پسر و ۱۰ اتوبوس دانشجوی دختر به نمایشگاه کتاب اعزام شد که افزایش ۵۰ درصدی را داشت.
وی با بیان اینکه کیفیت فعالیت‌ها افزایش یافته است گفت: سال گذشته همدان مقام‌های برتر جشنواره بین‌المللی سیمرغ در رشته تئاتر، موسیقی سنتی، مجری گری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر کسب کرد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: ۲۵۷ اثر امسال به جشنواره سیمرغ ارسال شده که با فعالیت‌های گسترده دانشجویان به ویژه در رشته تئاتر خیابانی و استنداپ کمدی و ایجاد رشته سرود خوانی و مجری گری می‌توان مقام‌های زیادی را کسب کرد.
لاری با اشاره به تحصیل ۶ هزار و ۱۰۰ دانشجو رشته پزشکی در همدان و ارائه تسهیلات مختلف به آنها افزود: سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تحصیلی، ودیعه مسکن، ضروری و شهریه به دانشجویان پرداخت شد.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

نظر شما