شناسهٔ خبر: 33081411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اژه ای :بخش خصوصی نتوانست از ظرفیت جمهوری اسلامی بهره برداری كند

اصفهان- ایرنا- معاون اول قوه قضاییه گفت: مكتب اسلام و نظام جمهوری اسلامی از ظرفیت های بالایی برای تقویت بخش خصوصی برخوردار است اما فعالان بخش خصوصی نتوانسته اند از این ظرفیت ها بهره برداری كنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اصفهان افزود: مكتب اسلام نه تنها از فعالیت های اقتصادی، كار، تلاش، تحصیل و ثروت ممانعت نمی كند بلكه افراد را به وارد شدن در این عرصه ها تشویق می كند.
وی اظهارداشت: هر كس باعث ایجاد رونق اقتصادی، تولید و ثروت شود مورد حمایت اسلام قرار دارد و از ابتدای شكل گیری انقلاب اسلامی تاكنون مسئولان بلندپایه نظام، مراجع تقلید با فعالان اقتصادی، كارآفرینان و كارگران ارتباط داشته اند.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد : فعالان بخش خصوصی باید با ارائه نظرات كارشناسی و حساب شده بر مراكز تصمیم گیر تاثیرگذار باشند و بتوانند برای شرایط جنگ، صلح و تحریم برنامه های جامعی ارائه دهند.
وی تصریح كرد : چنانچه برنامه ای در این راستا از سوی بخش خصوصی ارائه شده بصورت پراكنده و متفرقه بوده است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای به دیدگاه های مسئولان قضایی اشاره كرد و گفت: آیت الله یزدی، آیت الله شاهرودی و آیت الله آملی لاریجانی روسای پیشین قوه قضاییه نگاه بازی(روشن) نسبت به فعالیت های اقتصادی كشور داشتند و فعالان اقتصادی را مورد حمایت قرار می دادند و اكنون مسئولان اصلی قوه قضاییه مدافع این دیدگاه هستند.
وی اظهارداشت: به نظر من بخش خصوصی كشور متولی ندارد و اتاق های بازرگانی كه باید متولی این بخش باشند در این خصوص نتوانسته اند انتظارات را برآورده كنند.
معاون اول قوه قضاییه اضافه كرد: براساس گزارش مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان، توجه به این مهم از رویكردهای این اتاق است كه كاری پر زحمت و طاقت فرسایی می باشد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای به پاره ای مشكلات كه فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند اشاره كرد و گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی كه با مشكلات قضایی مواجه می شوند ناشی از رقابت های نابجای ( ناشایست) درون تشكیلاتی است و برخی افراد برای اینكه رقیب را حذف و وجهه خود را حفظ كنند، برای رسیدن به هدف، دستگاه قضایی یا نهادهای نظارتی را پُل قرار می دهند.
وی اولویت بندی مشكلات فعالان اقتصادی را خواستار شد و گفت: با اولویت بندی این مشكلات می توان برای حل آنها بهتر چاره اندیشی كرد.
پیش از سخنان معاون اول قوه قضاییه، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اصفهان با ارائه گزارشی از اقدام های این اتاق برای حل مشكلات فعالان این بخش بویژه مشكلات حقوقی گفت: توجه به رونق كسب و كار، افزایش درآمد و رفاه مردم را در پی دارد.
وی با بیان اینكه احساس می شود توجه بیشتر به حل مشكلات كارآفرینان و فعالان اقتصادی از رویكردهای قوه قضایی در دوره جدید است، افزود: این رویكرد موجب امیدواری كارآفرینان و فعالان اقتصادی به آینده شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اصفهان در بخشی از سخنان خود خواستار استفاده از فعالان اقتصادی به عنوان مشاور در دادگاه های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی شد.
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه روز پنجشنبه به منظور شركت در مراسم تكریم و معارفه رئیس كل دادگستری اصفهان به این استان سفر كرد.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه روز گذشته طی حكمی ' محمد رضا حبیبی ' را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس كل دادگستری استان اصفهان منصوب كرد.
حبیبی پیش از این رئیس كل دادگستری استان یزد بود.
پیش از وی، احمد خسروی وفا در حدود ٦ سال ریاست كل دادگستری استان اصفهان را برعهده داشت.
/6026/2093

نظر شما