شناسهٔ خبر: 33081324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

250 میلیون تومان زكات در دهلران جمع آوری شد

ایلام - ایرنا -رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره)دهلران گفت: در دو ماه گذشته 2 میلیارد و 500میلیون ریال زكات در این شهرستان جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -
سید سبزوار موسوی روز پنج شنبه در گفت وگویی خبری پیش بینی كرد: تا پایان سال جاری حدود هفت میلیارد ریال زكات از كشاورزان و دامداران در سطح شهرستان دهلران جمع آوری شود.
رئیس كمیته امداد تصریح كرد: زكات جمع آوری شده در مواردی مانند عمران مناطق محروم، تهیه جهیزی،, كمك معیشت، خرید و احداث مسكن، كمك هزینه تحصیلی و دیگر موارد برای كمك به مددجویان هزینه می‌شود.
وی گفت: اهتمام عاملین و مودیان زكات شهرستان دهلران باعث شده این شهرستان طی سه سال اخیر در جایگاه نخست پرداخت زكات در استان قرار بگیرد
موسوی افزود: با توجه به احیای فریضه زكات، عمران و آبادانی و احداث مساجد و حسینیه‌ها در روستاها در حال گسترش است.
میزان پرداخت زكات دراستان ایلام و به خصوص شهرستان دهلران به عنوان یكی از قطب های زراعی منطقه هر سال افزایش بیشتری می یابد.
امام جمعه دهلران پیشتر اعلام كرد: پارسال پنج میلیارد و 620 میلیون ریال وجوهات زكات در این شهرستان جمع آوری شد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: این میزان زكات در سه پروژه عمرانی و در حوزه های درمان، معیشت، فرهنگی، تامین جهیزیه، مسكن و دانشجویی هزینه شد.
فرماندار دهلران هم در چند نشست به اهمیت زكات در دین مبین اسلام و آثار وبركات آن در جامعه اشاره و تاكید كرد كه در كمیته برنامه ریزی شهرستان كمك به تكمیل پروژه های عمرانی كه از محل زكات شروع شده اند مد نظر خواهد بود.
وی از مدیران دستگاه ها،بخشداران و دهیاران خواست در زمینه جمع آوری زكات با ستاد زكات شهرستان نهایت همكاری را داشته باشند.
شهرستان دهلران در 220 كیلومتری ایلام واقع است.
6034

نظر شما