شناسهٔ خبر: 33080649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

وزیر ارشاد:

با موافقت قوه قضائیه، شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه در حال شکل گیری است

صاحب‌خبر -

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آغاز به کار مجتمع حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه حداکثر تا دو ماه آینده اظهار امیدواری کرد.

به گزارش رسیده، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مشکلاتی داشتند و برخی دعاوی علیه آنها از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی مطرح می شد و در محاکم عادی مورد بررسی قرار می گرفت که رویه های جاری با توجه به تخصصی بودن حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه و لزوم حفظ شانیت ذینفعان حوزه، موجب شد راه اندازی این شورای حل اختلاف در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با موافقت قوه قضائیه، شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه در حال شکل گیری است و مکان و قضات، کارشناسان فرهنگ و رسانه و مجموعه هایی که می‌خواهند حضور پیدا کنند معرفی شدند. بنابراین مراحل کار تقریباً رو به پایان است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: این مسیر کمک می کند تا دعاوی حقیقی یا حقوقی که علیه اصحاب هنر و رسانه شکل می گیرد، در فضایی با تفاهم بهتر جریان پیدا کند وامیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده شاهد آغاز به کار مجتمع حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه باشیم.

٨٠هزارتن کاغذ با ارز ۴٢٠٠ تامین می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تامین ارز مورد نیاز برای واردات حدود ٨٠ هزار تن کاغذ برای کتاب و مطبوعات در سال ٩٨ با ارز ۴٢٠٠ تومانی خبر داد و گفت: این موضوع ابتدای هفته جاری از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است.

وی افزود: کاغذ یکی از اقلامی است که در ماه های اخیر دچار مشکلاتی شد. اول اینکه میزان کاغذ روزنامه که در سال ٩۶ به کشور وارد شده است، یعنی ۵۵ هزار تن نسبت به واردات سال ٩٧ فاصله قابل توجهی دارد به گونه ای که از ١۴ ماه گذشته تاکنون فقط ٣٩هزار تن کاغذ روزنامه وارد کشور شده که این حجم واردات موجب شد بازار کاغذ گرفتار التهاب شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تا مساله ترخیص کاغذ های وارداتی در گمرک به طور کامل حل شود.

وی افزود: البته بحث فقط به گمرک مربوط نمی شود، بلکه تخصیص اعتبار این ابلاغ باید اتفاق بیفتد و تامین ارز مصوب ۴٢٠٠ تومانی انجام شود.

صالحی ادامه داد: تاخیر دو سه ماهه گذشته به علت بحث های کارشناسی درخصوص قرار گیری کاغذ در فهرست کالاهای مشمول ارز ۴٢٠٠ تومانی یا نیمایی بود که با مصوبه اخیر این موضوع مهم از بلاتکلیفی خارج شد.

وی افزود: امیدوارم تا حداکثر اوایل هفته آینده ۶ تا ٧ هزار تن محموله کاغذ که در مسیر گمرک است نیز ترخیص شود.

صالحی در عین حال تصریح کرد: موضوع کاغذ همواره در هیات دولت مطرح بوده و در جلسات مختلفی راجع به آن بحث شده است. در آنجا مکرر گفته ایم که کاغذ کمتر از دیگر اقلام دیده نشود.

عضو کابینه دولت دوازدهم در عین حال تاکید کرد: هنوز بخشی از کاغذ ها از محلی که باید مراحل ترخیص نهایی از لحاظ ارزی انجام شود و به گمرک بیاید، انجام نشده از این رو مذاکره ای با رییس بانک مرکزی داشتیم تا سریعتر این مراحل انجام شود

اشتراک گذاری در:

نظر شما