شناسهٔ خبر: 33080259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همدان میزبان جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی‌ می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی‌های سراسر کشور در شهریورماه در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیماسادات لاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: اهداف کلان ما افزایش سرمایه‌های اجتماعی و کسب مشارکت و اعتماد است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی اخیر معاونت کمک به هموطنان سیل‌زده کشور بود گفت: طبق برنامه وزارت بهداشت پویش «همدلی» برای جمع‌آوری کمک‌های دانشجویان با هدف ساخت مسکن برای سیل‌زدگان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه کمک‌هایی خوبی از سوی روسا، دانشجویان، دانشکده‌ها، شبکه بهداشت، فوریت‌های پزشکی و... جمع‌آوری شده است افزود: یکی از اقدامات انتخاب سفیران همدلی در دانشگاه برای گسترش و مشارکت همه‌جانبه در جذب کمک‌هاست.

وی از برگزاری اردوی جهادی در تابستان امسال به مدت چند روز به مناطق سیل‌زده کشور خبر داد و گفت: در قالب این برنامه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به سیل‌زدگان مورد توجه است.

لاری با اشاره به اینکه کار در معاونت فرهنگی و دانشجویی در قالب حوزه‌های مختلفی فرهنگی، تربیت بدنی، مشاوره و... دنبال می‌شود که مهمترین آن فرهنگی است افزود: به دنبال ارتقای سطح فرهنگ طبق سند بالادستی هستیم که در این راستا 6 تشکل و 19 کانون تشکیل شده است.

فعالیت 71 نشریه دانشجویی

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم حوزه فرهنگی نشریات است خاطرنشان کرد: 71 نشریه در حوزه فرهنگی، ادبی، سیاسی و... به صورت چاپی و الکترونیک فعال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی به درخواست تشکل‌ها افزود: 8 هزار 449 دانشجو سال گذشته در مراسم‌ها شرکت کردند.

وی به برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک‌هزار 646 نفر در اردوهای راهیان نور مشارکت داشتند.

لاری بیان کرد: در طول سال اردوهای جهادی برگزار می‌شود که سعی می‌کنیم افراد به اطراف استان اعزام شوند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و بازتاب خوبی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های علمی طی یک سال اخیر افزود:‌ فعالیت‌ انجمن‌ها بسیار موثر خواهد بود و امیدواریم در آینده با تلاش آنها شاهد تولید اشتغال باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه یک‌هزار و 877 نفر در 21 انجمن علمی فعال هستند افزود: 350 نفر در نشریات فعالیت دارند.

وی با اشاره به شرکت 3 هزار و 455 نفر از اساتید و کارمندان طی سال گذشته در مراسم‌های مختلف افزود: شهریورماه امسال همدان میزبان جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی‌های کشور است.

لاری برگزاری این جشنواره را در همدان اتفاق خوبی عنوان کرد و گفت: امسال تعداد شرکت‌کنندگان استان همدان در این جشنواره 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هدیه‌ 300 هزار تومانی برای حافظان یک جزء قرآن کریم در استان نظر گرفته شده که این خارج از برنامه جشنواره است افزود: امسال پنج اتوبوس پسر و 10 اتوبوس دختر به نمایشگاه کتاب اعزام شد که افزایش 50 درصدی را داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه خوشبختانه کیفیت فعالیت‌ها افزایش یافته است گفت: سال گذشته همدان مقام‌های برتر جشنواره بین‌المللی سیمرغ را کسب کرد.

افزایش 30 درصدی ارسال آثار به جشنواره سیمرغ

وی با بیان اینکه امسال 257 اثر ارسال به این جشنواره ارسال شده که امیدواریم حائز مقام‌هایی باشیم افزود: آثار شرکت در این جشنواره 30 درصد افزایش داشته است.

لاری با اشاره به اینکه سالهای اخیر فعالیت‌های معاونت فرهنگی چشمگیر بوده است گفت: هنوز بودجه فرهنگی در وزارت بهداشت ذیل آموزش است اما در دانشگاه علوم پزشکی همدان جدا شده و شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه 96 درصد بودجه اختصاصی در حوزه فرهنگی جذب شده است افزود: امیدواریم در وزارت بهداشت نیز بودجه فرهنگی از دانشجویی مجزا شود تا شاهد تحول چشمگیر در این زمینه باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی باعث مشکلاتی در حوزه تغذیه‌ دانشجویان شده است افزود: در حال حاضر تامین تغذیه دانشجویان بسیار  حائز اهمیت است و بیم این وجود دارد که از بودجه فرهنگی برای تغذیه و اسکان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا دید خوبی به حوزه فرهنگی دارد و از درآمد اختصاصی جذب حداکثری صورت گرفته است گفت: مسائل اقتصادی به شدت در تامین تغذیه دانشجویی تاثیر گذاشته اما با حمایت‌های صورت گرفته سعی کرده‌‌ایم آنها را رفع کنیم.

لاری با اشاره به تحصیل 6 هزار و 100 دانشجو رشته پزشکی در همدان و ارائه تسهیلات مختلف به آنها افزود: سال گذشته 4 هزار میلیارد ریال وام تحصیلی، ودیعه مسکن، ضروری و شهریه به دانشجویان پرداخت شد.

وی از هزینه 500 میلیون تومانی برای خرید تجهیزات در طبخ غذای دانشجویان خبر داد گفت: مشاوره‌های دانشجویان در حوزه افت تحصیلی، مشکلات خانوادگی و ... نیز مورد توجه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه دانشجویانی که افت تحصیلی دارند، دانشکده‌ها موظف به ارائه لیست آنها به اداره مشاوره هستند افزود: در اداره مشاوره بررسی‌هایی لازم صورت می‌گیرد و ممکن است در این راستا انتقالی دانشجو به شهر خود، تغییر رشته و ... مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تحول خوبی با تلاش تیم کاردان در حوزه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و فضا برای مشارکت دانشجویان باز شده است گفت: فضای بسته گذشته تغییر یافته و سعی داریم امید در دانشگاه ارتقا یابد.

لاری با بیان اینکه در بین گزینه‌ها برای رفتن به وزارت بهداشت هستم که اگر آنجا نیز بروم، توجه جدی به مشاوره روان را خواهم داشت، افزود: خوشبختانه امروز جامعه به سمتی حرکت می‌کند که نیاز به مشاوره احساس می‌شود اما باید در این حوزه واحدها را فعال کرد.

انتهای پیام/89026/ 30

نظر شما