شناسهٔ خبر: 33080036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۴۰ پروژه در همدان به بخش خصوص واگذار شده است

R41405/P/S6,75/CT11

استاندار همدان گفت: تا امروز ۵۴۰ طرح در استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است که سبب شده استان در این بخش نیز جایگاه خوبی را در کشور به دست آورد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیش از ظهر امروز سعید شاهرخی در شورای برنامه‌ریزی استان همدان خطاب به مدیران اظهار داشت: پیگیری هر یک از موارد مطرح‌ شده در بودجه می‌تواند تحولی در استان ایجاد کند.

 وی با اشاره به تدوین سند راهبردی استان برای سه سال آینده افزود: این سند تفاهمی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و نمایندگان استان است که امیدوارم در ارزیابی سه ماه نخست امسال حرف‌های خوب و امیدوارکننده‌ای را از مدیران استان بشنویم.

استاندار همدان با اعلام اینکه امروز احکام ناظران شهرستان‌های 10گانه استان برای نظارت بر اجرای درست سند راهبردی ابلاغ می‌شود، گفت: اعتباران جاری و تملک و دارایی استان میزان مشخصی است که هرسال تنها مقداری به آن اضافه می‌شود که همین موضوع سبب می‌شود ما به اعتبارات ملی و گلوبال کشور  توجه بیشتری کنیم.

وی بیان کرد: اعتبارات جاری استان 338 میلیارد تومان و اعتبارات تملک و دارایی نیز 500 میلیارد تومان است رقمی که نمی‌توان با آن اهداف و برنامه‌های کلان استان را عملی ساخت پس بهترین فرصت برای ما استفاده از اعتبارات گلوبال در کشور است.

شاهرخی  با تشریح پیشرفت‌های استان در بخش زیرساخت مانند توسعه شبکه ریلی، آزادراه‌ها، سدها و غیره گفت:  اعتبار لازم برای  برقی کردن و ساخت ایستگاه‌های خط ریلی تهران- همدان - ساوه- سنندج اعلام‌شده  و خط ریلی تهران-قم- اراک- ملایر نیز تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ریلی بیجار- همدان -سنندج نیز به‌زودی آغاز می‌شود، ابراز کرد: این شبکه ریلی به استان همدان برای تبدیل‌شدن به مرکز غرب کشور کمک می‌کند.

استاندار همدان با قدردانی از نمایندگان استان برای جذب بودجه‌های کلان عنوان کرد: مدیر موفق کسی است که بتواند از محل اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای پروژه‌های عمرانی کشور، سهم استان را نیز بگیرد، موضوع مهمی که سازمان مدیریت باید به آن توجه کند.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های ناتمام استان هر چه سریع‌تر به بخش خصوصی واگذار شود بیان کرد: تا امروز 540 طرح در استان همدان به بخش خصوصی واگذارشده است که سبب شده استان در این بخش نیز جایگاه خوبی را در کشور به دست آورد.

شاهرخی با اشاره به اینکه  استان‌ها خط مقدم مقابله با تحریم‌ها هستند ابراز کرد: اگر به فرض محال نتوانیم نفت خود را بفروشیم باید به ظرفیت‌های درونی کشور اتکا کنیم که در این بخش نیز استان‌ها می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی درباره وضعیت اخذ مالیات در استان نیز مطرح کرد: خوشبختانه 98 درصد مالیات استان در سال گذشته با کمترین نارضایتی و با همراهی مردم وصول‌شده است که این مهم نیز جای قدردانی دارد.

استاندار همدان خطاب  به مدیران استان تأکید کرد: همت خود را صرف جذب 143 میلیارد تومان اعتباری کنید که دولت برای استان‌ها در نظر گرفته است و بدانید اگر دستگاهی نتواند این اعتبار را جذب کند علاوه بر اینکه اعتبار آن دستگاه به دستگاهی دیگر داده می‌شود نگاه ما به مجموعه مدیریتی آن نیز تغییر می‌کند.

وی درباره دو موضوع توجه به رونق تولید و انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به مدیران و فرمانداران هشدار داد و گفت: در بحث رونق تولید  ارتقا معیشت مردم و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان اولویت ما به شمار می‌آید.

شاهرخی با اشاره به اینکه سند راهبردی توسعه استان نیز بر اساس رونق تولید طراحی‌شده است، بیان کرد:  در حال حاضر از 3500 واحد تولیدی در استان وجود دارند که نزدیک به 300 واحد دچار مشکل هستند که باید مشکل آنها احصا شده و برای رفع این مشکلات اقدام کرد.

وی درباره انتخابات نیز افزود: مشارکت  مردم در انتخابات یک اصل مهم برای ما به شمار می‌آید چراکه حضور گسترده مردم به‌منزله پشتیبانی آنها از نظام و انقلاب و اعلام همبستگی آنها است.

استاندار همدان با اعلام اینکه افراد متقاضی در انتخابات از 10 تا 16 خردادماه فرصت دارند از سمت‌های خود استعفا کرده و در انتخابات نام‌نویسی کنند ابراز کرد:  برگزاری قانونمند انتخابات سبب برگزاری سالم این رویداد می‌شود دو موضوع مهمی که باید از سوی مجریان و ناظران بر انتخابات موردتوجه قرار گیرد.

وی  خطاب به فرمانداران عنوان کرد:  از هرگونه اقدامی که سبب ایجاد شائبه طرفداری شما به‌عنوان نماینده دولت از کاندیدای خاصی شود پرهیز کنید به همین دلیل نیز اعلام می‌کنم برگزاری هرگونه مراسم کلنگ زنی که با حضور افراد متعددی همراه است بدون هماهنگی با من یا معاونین غدغن  است.

شاهرخی خطاب به مدیران و فرمانداران گفت: ما به‌شدت عملکرد شما را رصد کرده، با افراد خاطی نیز با شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌کنیم و اجازه ادامه خدمت به او را نمی‌دهیم چراکه نمی‌خواهیم ذهنیتی غلطی از دولت در ذهن مردم شکل بگیرد.

وی افزود: ما از همه اختیارات خود برای اجرای درست انتخابات استفاده می‌کنیم و خوشحال می‌شویم ناظران بر انتخابات نیز از همه اختیارات خود برای اجرای سالم انتخابات استفاده کنند.

استاندار همدان درباره وضعیت برنامه قطار همدان به تهران نیز عنوان کرد: ما با زحمت توانستیم پرواز همدان- تهران را برای استان به دست آوریم موضوع مهمی که به دلیل عدم استقبال مردم با چالش روبه‌رو شد اتفاقی که هم‌اکنون برای برنامه سفر همدان- تهران با قطار نیز در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد: علاوه انتقال مسافر حمل بار نیز توسط این خط ریلی انجام می‌شود و لازم است مدیران اجرایی استان برای مأموریت‌های خود به‌جای استفاده از خودروی‌های سواری از این خط استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما