شناسهٔ خبر: 33079960 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو اتاق تهران:

بخش خصوصی باید یك كرسی در دولت داشته باشد

تهران- ایرنا- عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران گفت: بخش خصوصی باید یك كرسی در دولت داشته باشد تا زمانی كه تصمیمات اقتصادی گرفته می شود، مشكلات و گره‌های كار را به دولت نشان دهد.

صاحب‌خبر -
«محمدحسن دیده‌ور» در حاشیه دیدار رئیس‌جمهوری با كارآفرینان و فعالان اقتصادی در محل سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا معتقد است كه اقتصاد كشور از تحریم ها آسیب نمی بیند، زیرا راه آن را پیدا می‌كنیم.
وی اظهار داشت: بیشتر مشكل امروز اقتصاد كشور از خودتحریمی است، به طور نمونه بخشنامه های ضد و نقیض كارشناسی نشده، همچنین مشكلات گمركی، ارزی، مالیات و بیمه به تولید صدمه زده است.
این فعال اقتصادی تاكید كرد: بخش خصوصی هیچ گاه در مقابل دولت نبوده، بلكه از امكانات این كشور استفاده كرده و به دنبال خدمت رسانی است، با این وجود هنوز نتوانسته است جایگاهی در دولت داشته باشد.
دیده ور یادآور شد: در جهان كشورهایی كه دسترسی به منابع گاز داشته باشند اندك شمارند، اما ایران به عنوان یك كشور گازی، زیرساخت‌های خوبی برای تولید و صادرات ندارد.
وی ادامه داد: مشكلات حمل و نقل موجب شده با وجود تعداد زیاد مشتریان بین المللی، اما در عمل نتوانیم پاسخ خوبی به بازارهای هدف بدهیم.
مدیرعامل شركت اركان گاز، مشكلات امروز بخش گاز را موضوع چند نرخی بودن ارز و حمل و نقل عنوان كرد و اظهار داشت: تفاوت نرخ ارز و وجود نرخ های دولتی، نیمایی و آزاد مشكلات و رانت های زیادی ایجاد كرده و عده‌ای به دنبال سوء استفاده هستند.
دیده ور تاكید كرد: ارز همانند یك كالاست كه نرخ آن باید در بازار تعیین شود و نمی‌تواند دستوری باشد، در این زمینه باید با نظارت كامل بانك مركزی بازار به تعیین نرخ بپردازد.
این عضو اتاق تهران گفت: انتظار می رود دولت از بخش خصوصی فعال و دارای اهلیت كه سالیان سال در اقتصاد كشور زحمت كشیده اند در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مشورت بگیرد.
اقتصام**3065**1883

نظر شما