شناسهٔ خبر: 33079523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اهدای ۲هزار لوازم خانگی به مردم سیل زده

خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: در حادثه سیل اخیر کشور همه بودند و روحیه بزرگ مردم به نمایش گذاشته شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در مراسم اهدای ۲هزار لوازم خانگی و هزار راس دام سبک به مردم مناطق سیل زده خراسان شمالی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اظهار داشت: در حادثه سیل اخیر کشور مردم با تمام وجود پای کار بودند.
 شجاعی افزود: اگر روحیه بزرگ مردم به رغم تمامی نداشته ها و کمبودها نبود حادثه سیل کشور به این خوبی مدیریت نمی شد.
وی ادامه داد: مردم با حضور خود در صحنه های مختلف مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و کمک به همنوعان در حادثه سیل همیشه پای کار بودند و بنده به عنوان یک مسئول همواره از خود می پرسم چگونه می توان این بودن مردم و پای نظام ایستادن را جبران کرد؟
 شجاعی با بیان اینکه در حادثه سیل کشور همه بودند و کسی غایب نبود، تصریح کرد: اگر همبستگی و پیوستگی بین تمامی قوای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم که منشا آن برگرفته از روح بلند دین مبین اسلام است، نبود مدیریت این حادثه امکان پذیز نبود.
وی اشاره داشت: از روزهای ابتدای وقوع سیل با توجه به وسعت سیل در کل کشور یکی از نگرانی های بنده این بود که مردم خراسان شمالی دچار کمبود نشوند و بنابراین با مسئولان کشوری در نشست های مختلف دیدار داشتم و مدیران اجرایی استان و فرمانداران شهرستان ها را مکلف به برآورد میزان خسارت های ناشی از سیل و ارسال به وزارتخانه های متبوع کردم.
شجاعی خاطر نشان کرد: یکی از بهترین و روان ترین نشست های بنده در مرکز با هدف اعلام خسارت های ناشی از سیل دیدار با رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) بود.
وی با اشاره به قول مساعد همکاری و مساعدت ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) در بخش های مختلف به خراسان شمالی، ابراز امیدواری کرد: در کنار توزیع اینگونه اقلام در بحث احداث و ساخت و ساز منازل مناطق سیل زده هم گام های موثری برداریم.
 شجاعی در پایان منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری را در زمان بحران سیل را موجب ایجاد انگیزه کار بیشتر در مسئولان عنوان کرد.
در ادامه مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم اظهار داشت: حدود ۳ میلیون قلم کالا از جمله پتو، چادر و ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی تهیه و در حال ارسال به این مناطق است که سهم خراسان شمالی۲ هزار بسته است.
عارف نوروزی افزود: ۱۰ هزار دام سبک مولد و سازگار با محیط نیز از سوی این ستاد به مناطق سیل زده ارسال می شود که سهم خراسان شمالی هزار دام سبک است.
نوروزی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) احداث و تعمیر ۶۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده را نیز متعهد شده است که پس از جمع بندی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور سهمیه استان ها اعلام می شود.
نوروزی ایجاد فرصت شغلی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت را یکی دیگر از تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به مناطق سیل زده اعلام کرد و گفت: تلاش داریم به تمامی تعهدات خود عمل کنیم.
انتهای پیام/

نظر شما