شناسهٔ خبر: 33079383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دولت مشکلی در پرداخت هزینه بازسازی مناطق سیل زده ندارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در مراسم 'جهاد همبستگی ملی کمک به بازسازی و احداث ٢0 هزار واحد مسکونی مناطق آسیب دیده سیل کشور به مناسب

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در مراسم 'جهاد همبستگی ملی کمک به بازسازی و احداث ٢0 هزار واحد مسکونی مناطق آسیب دیده سیل کشور به مناسب سوم خرداد در روستای تازه آباد شهرستان آق قلا' اظهار داشت: دولت پرداخت 29 هزار و 130 میلیارد ریال را برای جبران خسارت سیل به آسیب دیدگان 18 استان کشور تصویب کرده و آن را در زمان بندی مشخص پرداخت خواهد کرد.
وی بیان کرد: علاوه بر آن مرمت زیرساخت های آسیب دیده از سیل با بودجه 7 هزار و 460 میلیارد ریالی و پرداخت 25 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد، دیگر مصوبات حمایتی دولت برای مردم سیل زده استان های کشور است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: در سیل اخیر، 169 هزار و 377 واحد مسکونی دچار خسارت شد که از این تعداد 68 هزار و 315 نیازمند نوسازی و مابقی به مرمت و تمعیر احتیاج دارد.
وی گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده، مرمت و تعمیر خانه های آسیب دیده از سیل تا 2 ماه آینده و نوسازی خانه های تخریب شده تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: همراهی و همیاری دستگاه ها و نهادها، از عوامل اصلی سرعت بخشیدن به نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده است و همه آن ها تا انتها در کنار مردم آسیب دیده خواهند ماند.
جمالی نژاد افزود: در سیل اخیر، 11 هزار و 846 خانه در مناطق شهری و 56 هزار و 469 واحد مسکونی در روستاهای کشور تخریب و 101 هزار و 62 منزل هم دچار خسارت شد.
وی ادامه داد: همچنین در اثر سیل، اسباب و لوازم منزل 109 هزار و 832 واحد مسکونی دچار آسیب گردید.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به تلاش پرداخت خسارت و ساخت خانه های تخریب شده سیل اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن تاکنون 56 هزار و 550 پرونده خانه های تخریب شده را برای دریافت تسهیلات تکمیل کرده که از این تعداد 25 هزار و 629 پرونده به بانک معرفی و با مالکان 2 هزار و 482 واحد برای دریافت وام، قرارداد بسته شد.
3091
انتهای پیام

نظر شما