شناسهٔ خبر: 33079326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لایروبی مناطق سیلزده خراسان جنوبی در اولویت است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شدت بارش های رگباری در 24 ساعت گذشته و وقوع سیل در برخی شهرستان های استان تخلیه گل و لای منازل و معابر سیلزده در اولویت دستگاه های خدمت رسان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
سید كمال الدین میرجعفریان روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی كه در روستای سیلزده شیرگ آقا سربیشه برگزار شد، به خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شدت بارندگی و وقوع سیل، مدیران دستگاه های اجرایی مكلف به خدمت رسانی در كمترین زمان ممكن شدند.
وی گفت: امروز در ستاد مدیریت بحران خسارات وارد شده در حوزه های مختلف احصا و دستورات لازم به مدیران دستگاه ها در ارتباط با تخلیه منازل در معرض خطر، تخلیه گل و لای، بازگشایی معابر و مسیر های دسترسی، آواربرداری، بازسازی، اسكان اضطراری و تهیه موارد مورد نیاز سیلزدگان ابلاغ شد.
معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح كرد: در این ستاد مقرر شد بسیج و شهرداری ها در مناطق سیلزده با محوریت هلال احمر تا آخر وقت امروز پنجشنبه نسبت به تخلیه و لایروبی تمامی منازل خسارت دیده اقدام كنند.
وی گفت: بنیاد مسكن هم در اسرع وقت آمار واحدهای مخروبه و محتمل بر ریزش را باید در اختیار هلال احمر قرار دهد تا نسبت به اسكان اضطراری اقدام شود.
میرجعفریان با بیان اینكه محل سایت های اسكان اضطراری باید توسط فرمانداری به هلال احمر تا عصر امروز اعلام شود گفت: منازلی كه توسط بنیاد مسكن شناسایی شده و ایمنی لازم را ندارد باید نسبت به تخلیه آن با كمك نیروی انتظامی اقدام شود.
وی افزود: تا برقراری شرایط عادی وظیفه تغذیه برعهده هلال احمر است و سایر دستگاه ها و سمن هایی كه می خواهند در این زمینه كمك كنند باید با محوریت هلال احمر انجام شود تا كمك ها با تهیه دفترچه ای دقیق به صورت عادلانه بین سیلزدگان تقسیم شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح كرد: همچنین در این ستاد مقرر شد كه به محض لایروبی و تخلیه مسیرها كمیته ای با محوریت بنیاد مسكن در استان تشكیل شود تا نسبت به جانمایی و بازسازی منازل مسكونی اقدام شود.
وی گفت: طبق مصوبات این جلسه بنیاد مسكن باید در مدت سه روز تخلیه كامل معابر را انجام دهد و تمامی مسیرهای روستایی و شهری تا امشب باید توسط دستگاه مربوطه بازگشایی شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینكه طبق مصوبات جلسه وظیفه بهداشت و درمان بر عهده دانشگاه علوم پزشكی است گفت: دانشگاه علوم پزشكی باید در كوتاه ترین زمان امكانات مورد نیاز بهداشت و درمان را در این مناطق مستقر و در صورت نیاز از توان ارتش استفاده كند.
وی از مصوبات قابل ارایه برای دستگاه های اجرایی نظیر منابع طبیعی، جهاد كشاورزی، شركت های آب، برق و گاز، راهداری، مخابرات، كمیته امداد و سایر دستگاه ها خبر داد و افزود: امیدواریم با اقدامی جهادی بتوانیم در كوتاه ترین مدت مشكلات برگرفته از سیل را در این مناطق مرتفع كنیم.
بارش رگباری و شدید باران در 24 ساعت گذشته سبب وقوع سیل در شهرستان های سربیشه، درمیان، سرایان، طبس و بیرجند شد كه بیشترین خسارات مربوط به شهرستان های سربیشه و درمیان بوده است.
طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاكنون به 550 نفر در این استان امدادرسانی شده است و 11 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا كردند.
سیل روز گذشته یك نفر فوتی در روستای شیرگ آقا سربیشه و چند مصدوم بر جا گذاشت.
استاندار خراسان جنوبی نیز عصر دیروز (چهارشنبه) در پی وقوع سیل از روستای شیرگ آقا بازدید كرد و با دستور وی مدیران استان در منطقه برای خدمت رسانی به مردم سیلزده این روستا مستقر شدند.
همچنین سیل فروردین ماه امسال در برخی مناطق استان خراسان جنوبی خسارات مالی برجا گذاشت.
3215*3028

نظر شما