شناسهٔ خبر: 33079085 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اما و اگرهای یک مدال

دوپینگ کیهانی، سوء‌تفاهم است

سخنگوی سازمان تیم‌های‌ملی دوومیدانی: برای تائید یا رد دوپینگ، نیاز به زمان است و این موضوع سوءتفاهم است

صاحب‌خبر -

تیمور غیاثی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ درباره انتشار خبر مثبت اعلام شدن تست دوپینگ حسین کیهانی، قهرمان دوِ سه هزار متر با مانع ایران افزود: بحث دوپینگ مربوط به رقابت‌های قهرمانی آسیا در قطر است و هیچ ربطی به مسابقات گذشته به خصوص بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ندارد و خوشبختانه همه نمونه‌های دوپینگ قبلی، منفی بوده است.
وی با اشاره به این که نمی‌تواند موضوع دوپینگ را تایید یا تکذیب کند، گفت: به نظرم سوءتفاهمی پیش آمده باشد و این موضوع، زمان بر است و باید به فدراسیون جهانی توضیحاتی دهیم و اعلام کنیم به علت تمرین حسین کیهانی در ارتفاع ۲۴۰۰ متری در شهرکرد، از نظر آناتومی یک ماده در بدنش بیشتر ترشح می‌شود و همین موضوع شاید باعث این شائبه شده است.
سازمان AIU (سازمان مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی دوومیدانی) اعلام کرد: آزمایش دوپینگ حسین کیهانی، دونده ماده سه هزار متر کشورمان که در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی موفق به کسب مدال طلا شده بود، مثبت اعلام شده است.
سایت خبری آسوشیتد‌پرس با اعلام این خبر مدعی شده، کیهانی از ماده ممنوعه «اِپو» استفاده کرده و اکنون همه فعالیت‌های او به حالیت تعلیق درآمده است و دونده کشورمان به احتمال زیاد با محرومیتی بیش از چهار سال مواجه خواهد شد.

نظر شما