شناسهٔ خبر: 33078987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادامه تلاش‌ها برای مهار قیمت دلار در پاکستان؛ علما احتکار دلار را حرام اعلام کردند

R36461/P36446/S8,91/CT12

علمای پاکستان در راستای مبارزه با احتکار دلار و افزایش بی‌سابقه آن با صدور بیانیه‌ای مشترک احتکار دلار را حرام اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اسلام تایمز، شورای مرکزی علمای پاکستان ضمن صدور بیانیه ای که به تائید علمای مذاهب اسلامی رسیده است تلاش خود را برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته دلار اعلام کردند.

گزارش‌ها حاکی است «زاهد محمود قاسمی» رئیس این شورا ضمن برگزاری جلسه‌ای در شهر فیصل آباد پاکستان اعلام کرد: علمای تمام مذاهب اسلامی از شیعیان گرفته تا اهل سنت و اهل حدیث احتکار دلار را عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور می دانند و آن را حرام اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مبارزه با مشکلات اقتصادی وظیفه تمام مردم پاکستان است و کسی حق ندارد با احتکار دلار به مشکلات کنونی مردم دامن بزند.

قاسمی تاکید کرد: احتکار دلار به معنای عدم توجه به منافع ملی است و باعث ایجاد فشار بیشتر برقشر ضعیف جامعه می‌شود.

گفتنی است پس از افزایش بی سابقه نرخ دلار در پاکستان که باعث شکسته شدن رکورد تاریخ این کشور شد برخی از سودجویان تلاش کردند با احتکار دلار از وضعیت پیش آمده به نفع خود استفاده کنند.

این در حالی است که روز گذشته اخباری مبنی بر دستور نخست وزیر پاکستان برای بسته شدن تمام صرافی‌های پاکستانی به گوش رسیده بود.

برخی منابع اعلام کرده بودند: عمران خان دستور داده تمام صرافی‌ها بسته شوند و خرید و فروش دلار صرفا از طریق بانک ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما