شناسهٔ خبر: 33078904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوشش آنتن دهي تلفن همراه در كوير مرنجاب كامل شد

كاشان - ايرنا - فرماندار آران و بيدگل با اشاره به نصب و راه اندازي 2 آنتن بي تي اس در كوير مرنجاب گفت: پوشش آنتن دهي تلفن همراه در اين منطقه گردشگري كامل شده است.

صاحب‌خبر -
اسماعيل بايبوردي روز پنجشنبه در حاشيه بهره برداري از دومين آنتن بي تي اس كوير مرنجاب در گفت و گو با ايرنا افزود: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در سفر سال گذشته خود به شهرستان آران و بيدگل بر تكميل و تقويت پوشش آنتن دهي تلفن هاي همراه در اين منطقه گردشگري تاكيد كرد و موضوع به جد از سوي دستگاه‌هاي ذيربط پيگيري شد.
وي بيان كرد: اين طرح با اختصاص 12 ميليارد ريال از محل اعتبارهاي ملي در كوير مرنجاب انجام شده است.
فرماندار آران و بيدگل يادآور شد: گم شدن دهها گردشگر و جانباختن سه نفر در كوير مرنجاب به علت مشكل آنتن دهي و دسترسي نداشتن به موقعيت گمشدگان را در سال هاي گذشته شاهد بوديم كه اميد مي رود با بهره برداري و تقويت آنتن دهي در اين منطقه، ديگر شاهد حادثه‌هاي ناگواري از اين دست نباشيم.
وي اضافه كرد: اين شهرستان به واسطه گستره زيست سازگان بياباني و كويري و وجود جاذبه‌هايي مانند مرنجاب، سنبك، سيازگه و چاه عروس به عنوان منطقه‌اي گردشگر پايه در كشور مطرح است و بايد زيرساخت هاي لازم جهت بهره مندي علاقه مندان از اين ظرفيت ها بيش از پيش فراهم شود.
بايبوردي با اشاره به وجود افزون بر 500 اثر تاريخي، طبيعي و معنوي شناسايي شده در اين شهرستان تصريح كرد: اين شهرستان به دليل برخورداري از جاذبه هاي طبيعي مانند درياچه نمك و همچنين بزرگترين دستكند هاي جهان همچون شهر زيرزميني نوش آباد (اويي) و سفيدشهر (طسميجان) به منطقه‌اي ويژه در حوزه گردشگري تبديل شده است.
وي تاكيد كرد: اين شهرستان نيازمند تقويت زيرساخت هاي گردشگري و حمايت مسؤولان و همكاري سرمايه گذاران جهت ساخت اكو كمپ و كومه هاي گردشگري كاهگلي و نمكي يا راه اندازي مركز ملي ريگ درماني، نمك درماني و نور درماني است كه تلاش‌هايي در اين زمينه جريان دارد.
به گزارش ايرنا، منطقه نمونه گردشگري مرنجاب با برخورداري از ظرفيت فعاليت‌هايي مانند كويرنوردي، آفرود، موتورسواري، سافاري، شترسواري و اسكي روي شن و ماسه در شمال آران و بيدگل جزو بكرترين و زيباترين كويرهاي كشور است كه از شمال به درياچه نمك، از غرب به كوير مسيله، درياچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارك ملي كوير منتهي مي‌شود.
شهرستان آران و بيدگل با برخورداري از 135 اثر تاريخي، فرهنگي و طبيعي ثبت ملي در فاصله نزديك به 6 كيلومتري كاشان و 215 كيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123

نظر شما