شناسهٔ خبر: 33078263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده سپاه استان البرز:

آزادی خرمشهر الگویی برای شکست حصر اقتصادی امروز/ وفاق و وحدت، فرمول مقابله با سنگ اندازی های ابرقدرتها

در مراسم رژه نیروهای مسلح استان البرز مطرح شد: بغض مشخصی که در 578 روز گلوی مردم را بواسطه تصرف خرمشهر توسط رژیم بعث گرفته بود، در 3 خرداد سال 61 شکست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، سردار سید یوسف مولایی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان البرز که در آستان مقدس امام زاده محمد (ع) برگزار شد با تاکید بر لزوم پاسداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد، گفت: مردم با 34 روز مقاومت بدون تجهیزات در برابر رژیم بعث این روز را تاریخی کردند. 

وی سوم خرداد را سالروز ایثار و مقاومت دانست و افزود: اگر امروز شرایط را با این مناسبت تاریخی تطبیق ندهیم به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید زیرا شرط نزول رحمت الهی مقاومت است. 
 
سردار مولایی اظهار داشت: علی رغم تجهیزات پیشرفته و امکانات عراق در خرمشهر، آنچه توانست این شهر را به مردم ایران بازگرداند مقاومت بود، امروز نیز نباید چشممان به دست دشمن باشد و باید به فرمول و رمز پیروزی 8 سال دفاع مقدس بازگردیم. 
 
فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه تنها راه خروج از محاصره اقتصادی و نظامی تاسی از امام حسین (ع) و قران کریم به عنوان نسخه نجات بخش است، تصریح کرد: درک بالای رزمندگان از قران کریم و راهبردهای آن مانع سقوط خرمشهر شد.
 
همچنین استاندار البرز در این مراسم گفت: بغض مشخصی که در 578 روز گلوی مردم را بواسطه تصرف خرمشهر توسط رژیم بعث گرفته بود، در 3 خرداد سال 61 شکست. به خواست خداوند متعال و فرمان حضرت امام خمینی (ره) در عملیات بیت المقدس حماسه ای آفریده شد که نماد ایثار و ایستادگی مردم ایران اسلامی شد.
 
عزیزالله شهبازی افزود: ما برای پاسداری از این روز که بعنوان نماد رشادت ها و ایثار مردم در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده، هر سال 3 خرداد در سراسر کشور به پاس این شجاعت و پایمردی مردم ایران سجده شکر بجا می آوریم.
 
وی با بیان اینکه در این روز برای تعمیم ارزش های دفاع مقدس که اهم آنها ایثار و شجاعت بود دور هم جمع می شویم اظهار داشت: سوم خرداد نماد وحدت و اتحاد نیز  محسوب می شود چراکه در آن برهه علی رغم کمبود امکانات و تجهیزات نظامی، تمامی نیروهای مسلح در کنار یکدیگر برای آزادی خرمشهر جنگیدند.
 
استاندار البرز در خاتمه تصریح کرد: این روز یادآور دوران اتحاد، ایثار و وفاق تمامی اقشار جامعه است و امروز نیز مردم و مسئولان با وجود همه دشمنی ها و سنگ اندازی های ابرقدرتها در مسیر استقلال و پیشرفت ایران اسلامی، به تبعیت از سوم خرداد به فرمان مقام معظم رهبری برای اینکه فتح های دیگری را رقم بزنند کنار هم هستند.
 
انتهای پیام/

نظر شما