شناسهٔ خبر: 33076668 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سارقان زورگير در پايتخت دستشان رو شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي پايتخت از دستگيري 2 برادر که از شهروندان و رانندگان مسافرکش زورگيري مي کردند خبر داد و گفت: اين متهمان هنگام سرقت بخشي از لاله گوش مال باختگان را مي بريدند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پليس، سرهنگ کارآگاه "کاميار چهري" به تشريح اين خبر پرداخت و گفت: 28 فروردين ماه سال جاري، يکي از شهروندان طي تماس با مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام داشت که در خيابان فلسطين از سوي 2 مرد ناشناس مورد زورگيري و ضرب و جرح قرار گرفته که بر اين اساس، بلافاصله ماموران کلانتري 107 فلسطين به محل اعزام شدند.
وي اظهار داشت: ماموران با حضور در محل، فردي را مشاهده کردند که سر و صورتش دچار خونريزي شديد بود و گوش سمت راستش بريده و لاله گوشش جدا شده بود که بلافاصله با هماهنگي هاي انجام شده تيم پزشکي اورژآنس در محل حاضر و به مداواي فرد مجروح پرداختند.
اين مقام انتظامي عنوان داشت: پس از مداواي شاکي وي به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل و پرونده اي در اين خصوص تحت عنوان "سرقت به عنف منجر به جراحت"، تشکيل شد که طي آن شاکي در برابر کارآگاهان قرار گرفته و به شرح ماجرا پرداخت.
سرهنگ چهري تصريح کرد: شاکي که يک راننده تاکسي بود در اظهارات خود گفت روز حادثه 2 مرد جوان تبعه خارجي را از تهرانسر به مقصد خيابان شهيد قرني، به صورت دربستي سوار کردم که يکي از آنان جلو و ديگري روي صندلي عقب خودرو نشست، آنها اعلام داشتند باهم برادر هستند که براي گرفتن طلبشان به تهران مي روند. پس از طي مسافتي، نزديکي مقصد اعلام کردم که کرايه مرا بدهيد که ناگهان شخصي که جلو نشسته بود با من درگير شد و ديگري از پشت سر مرا مورد ضرب و شتم قرار داد و قصد داشت مرا از خودرو به بيرون پرت کند که با مقاومتم روبه رو شد. ناگهان فردي که جلو نشسته بود با يک تيغ کاتر به من حمله ور شد و باعث صدمه و بريده شدن کامل لاله گوشم شد و با ديدن اين وضعيت بلافاصله متواري شدند.
رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي پايتخت، ادامه داد : کارآگاهان پس از شنيدن اظهارات شاکي با توجه به شيوه و شگرد سرقت نافرجام و با انجام اقدامات پليسي، موفق به شناسايي يکي از مجرمان سابقه دار به نام "نصير 37 ساله " شدند که با بررسي سوابق کيفري وي مشخص شد او داراي 10 فقره سابقه سرقت است.
وي افزود:  ماموران با انجام اقدامات پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه "نصير" در محدوده کرج شدند و با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 34 تهران، با اخذ نيابت قضائي طي انجام عمليات غافلگيرانه وي را به همراه برادرش به نام "ناصر 30 ساله" دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند.
سرهنگ چهري بيان داشت: تحقيقات اوليه از اين 2 برادر سارق انجام شد که ابتدا منکر هرگونه سرقت و ايراد جرح عمدي شدند اما در ادامه با دعوت از شاکي طي انجام مواجهه حضوري با متهمان، وي هر دو برادر را به عنوان سارق و ضارب پرونده شناسايي کرد ؛ متهمان که با ديدن شاکي چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند لب به اعتراف گشوده و ضمن قبولي سرقت نافرجام و ايراد ضرب و جرح به شاکي، به 15 فقره سرقت به اين شيوه از شهروندان در نقاط مختلف شهر تهران اعتراف کردند.
رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات متهمان و اعتراف صريح به سرقت هاي متعدد به شيوه زورگيري از شهروندان و رانندگان خودروهاي مسافرکش، آنها با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضائي براي تحقيقات تکميلي و کشف ساير جرايم احتمالي و شناسايي ساير شکات در اختيارپليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.
سرهنگ چهري به شهروندان توصيه کرد: شهرونداني که به اين شيوه از آنان سرقت شده مي توانند براي تشکيل پرونده مقدماتي و شناسايي متهمان به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان نيلوفر، مراجعه کنند.

نظر شما