شناسهٔ خبر: 33076518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کاهش نرخ جمعیت در اردبیل یک هشدار جدی است

شفیع شفیعی گفت: کاهش نرخ جمعیت در اردبیل یک هشدار جدی است که لازم است عوارض کاهش جمعیت و روند پیری آن را برای مردم تشریح کرده و نسبت به بروز مشکلات جمعیتی در سال‌های آتی آگاه کنیم.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، شفیع شفیعی در همایش روز ملی جمعیت که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث غیرمترقبه و سرطان‌ها علل اصلی مرگ‌ومیر در اردبیل هستند.

زنان اردبیل رتبه اول در چاقی را دارند

وی با اشاره به سبک زندگی امروزی جامعه، افزود: متاسفانه زنان اردبیل رتبه اول کشور را در چاقی دارند که باید برای کنترل این مشکل برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد.

بیماری‌های قلبی و عروقی اصلی‌ترین علل مرگ‌ومیر در اردبیل

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل بیان کرد: متاسفانه آمار استفاده از فست‌فود در اردبیل بالا رفته و مردم فست‌فود را جایگزین مواد غذایی سالم کرده‌اند که باید خطرات استفاده از این‌گونه مواد غذایی به مردم گفته شود تا بیشتر از سلامتی خود مراقبت نمایند چرا که سلامتی مهم‌ترین موضوع در زندگی انسان است.

وی با اشاره به کاهش رشد جمعیت در کشور، تصریح کرد: کاهش نرخ جمعیت در اردبیل یک هشدار جدی است که لازم است عوارض کاهش جمعیت و روند پیری آن را برای مردم تشریح کرده و نسبت به بروز مشکلات جمعیتی در سال‌های آتی آگاه کنیم.

شفیعی تأکید کرد: افزایش جمعیت یک رویکرد بلند مدت می‌خواهد و یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند در افزایش رشد جمعیت مؤثر واقع شود بلکه باید تمامی نهادها برای فرهنگ‌سازی تلاش کنند.

وی گفت: باتوجه به اینکه جمعیت استان رو به پیری می‌رود بایستی از الان در حوزه سلامت و بهداشت و امکانات رفاهی سالمندان احساس مسئولیت کنیم تا مواجه با پدیده سالمندی با برمانه‌ریزی و رویکرد مثبت باشد.

46

نظر شما