شناسهٔ خبر: 33076287 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نخستین مرحله مسابقه حدیث‌خوانی "مفاتیح الحیاة" برگزار می‌شود

ابنا

نخستین مرحله مسابقه حدیث‌خوانی خانوادگی «مفاتیح الحیاة» ویژه بانوان طلبه و همسران به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نخستین مرحله مسابقه حدیث‌خوانی خانوادگی «مفاتیح الحیاة» ویژه بانوان طلبه و همسران به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

خانم «ملیحه عرب خزائلی» ضمن تبریک ماه پرفیض و برکت رمضان، گفت: در سومین گام از مهارت‌افزایی زوج‌های جوان و در شرایط حساس کنونی جامعه و تهاجم گسترده فرهنگ غرب با استفاده از تکنولوژی و انواع ابزارهای اطلاع‌رسانی اعم از فضای مجازی و غیره، جهت‌دهی به زندگی خانوادگی و ایجاد نشاط معنوی در بین همسران بسیار ضروری است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده تصریح کرد: براساس فرهنگ نجات‌بخش اهل بیت علیهم‌السلام و روایات و احادیثی که از ایشان برای ما به یادگار مانده، ترویج سبک زندگی اسلامی در بین همسران امری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

عرب خزائلی اظهار داشت: بانوان طلبه، الگوی جامعه وهادیان ترویج فرهنگ ناب و غنی بیش از دیگران شایسته پرداختن به این احادیث هستند؛ بدین منظور اداره کل امور طلاب و خانواده با همکاری اداره قرآن و حدیث در نظر دارد مسابقه بزرگ حدیث‌خوانی بانوان طلبه و همسران ایشان را با محوریت کتاب «مفاتیح الحیاة» اثر آیت‌الله العظمی «جوادی آملی» در میان طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار کند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی نیز یکی از اساسی‌ترین اقدامات پس از تشکیل خانواده را حفظ آن می‌دانند و می‌فرمایند: «یکی از اساسی‌ترین عملکردها اهتمام به حفظ محیط خانواده و انس خانوادگی است؛ که این به عهده‌ی کدبانوی خانه است».

مدیر اداره کل امور طلاب و خانواده گفت: «مفاتیح‌الحیاة»، کتابی حدیثی رفتاری، اثر عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله عبدالله العظمی «جوادی آملی» است که جلد دوم و مکمل مفاتیح‌الجنان مشهور شده و تأکید آن بیشتر بر روایاتی است که به رفتارهای فرهنگی ـ اجتماعی و حوزۀ اخلاق و حقوق اجتماعی مربوط می‌شود.

عرب خزائلی افزود: این اثر ارزشمند با بررسی بیش از ۱۷۰ کتاب و گردآوری آيات و احاديث گوناگون در حوزه شئون دنیايی و امور خانوادگی، منبع جامع و ارزشمندی برای استخراج الگوی سبک زندگی اسلامی محسوب می‌شود؛ الگوی ارائه شده در این اثر شریف در ۵ محور تعامل انسان با خود، تعامل انسان با هم‌نوعان، تعامل مردم و نظام اسلامی، تعامل انسان با حیوان و همچنین تعامل انسان با خلقت زیست محیطی جای داده شده است تا بدین ترتیب یک طبقه‌بندی کاربردی از خانواده اسلامی و الگوی روشنی در این زمینه عرضه شده باشد.

وی یادآور شد: بانوان طلبه در این دوره می‌توانند با استفاده از فرصت ایام ماه مبارک رمضان و اوقات فراغت تابستان این کتاب را به همسران وخانواده معرفی کرده و احادیث آن را به بحث و گفتگو بگذارند تا زمینه بهره‌برداری بیشتر فراهم شود.

مدیر اداره کل امور طلاب و خانواده اضافه کرد: دوره حدیث‌خوانی کتاب شریف مفاتیح الحیاة در ۳ مرحله به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود که مهلت نخستین مرحله این دوره تا ۳۰ خرداد است.

عرب خزائلی در پایان با بیان اینکه این دوره از خرداد آغاز می‌شود و تا تیرماه ۹۸ ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: بانوان طلبه می‌توانند جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی(ره)، مراجعه کرده و یا با شماره تلفن۳۲۱۱۲۳۵۵ و۳۲۱۱۲۶۳۲ تماس بگیرند.

................
پایان پیام/ 340

نظر شما