شناسهٔ خبر: 33076133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ادعای ممنوعیت ورود مواد سوختی ایران به افغانستان تکذیب شد

سفارت کشورمان در کابل در مورد اخبار مربوط به ممنوعیت ورود مواد سوختی ایران به افغانستان اطلاعیه ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی اطلاعیه‌ای انتشار اخبار مربوط به ممنوعیت ورود مواد سوختی از ایران به افغانستان را تکذیب و اعلام کرد که این اقدام با اعلام قبلی به سفارت ایران در کابل به منظور نظارت سختگیرانه مسئولان دو کشور بر ورود سوخت انجام شده است.

اطلاعیه سفارت کشورمان در کابل در مورد اخبار مربوط به ممنوعیت ورود مواد سوختی ایران به افغانستان به شرح زیر است: "نظر به انتشار برخی اخبار غیردقیق درخصوص ممنوعیت واردات سوخت از ایران توسط افغانستان، به اطلاع می‌رساند طی روزهای گذشته مراجع ذیصلاح در این کشور به منظور اجتناب از بروز حوادث احتمالی و با اعلام قبلی به سفارت ایران در کابل، اقدام به جلوگیری از ورود موادنفتی غیراستاندارد و نیز پاره‌ای ضایعات سوختی به افغانستان نموده‌اند.

باتوجه به صدماتی که این‌گونه رفتارهای سودجویانه در دو سوی مرز بر اعتبار مواد سوختی جمهوری اسلامی ایران وارد می‌سازد، تلاش خواهد شد در آینده نزدیک با هماهنگی مسئولان دو کشور و در جهت رعایت هرچه بیشتر استانداردها، نظارت‌های سختگیرانه‌تری بر ورود سوخت و دیگر فرآورده‌های نفتی به افغانستان صورت گیرد. "

انتهای پیام

نظر شما