شناسهٔ خبر: 33075903 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همپیمانان آمریکا نیروهای بیشتری را در سوریه مستقر می‌کنند

71588

آمریکا اعلام کرد که کشورهای همپیمانش نسبت به افزایش تعداد نیروهایشان در سوریه در چارچوب عملیات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن متعهد شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه طی نشست کمیته امور خارجه پارلمان وابسته به کنگره آمریکا اعلام کرد: همپیمانان آمریکا فعالیتشان را درخصوص بالا بردن تعداد نیروهایشان در سوریه افزایش می‌دهند.

جفری در ادامه افزود: ما آمار مشخص نهایی از تعداد نیروها نداریم. اما من معتقدم که تعداد نظامیان و کشورهایی که نیروهایشان در اراضی سوریه مستقر هستند بسیار بیشتر از قبل خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: آمریکا سعی دارد که به طور علنی راجع به این موضوع سخن نگوید و امکان توضیح این مسأله را به کشورهایی می‌دهد که برای مشارکت در عملیات نظامی در اراضی سوریه در چارچوب ائتلاف ضد داعش اعلام آمادگی کرده‌اند.

براساس اطلاعات پنتاگون، آمریکا طی سال‌های اخیر ۲۲۰۰ نظامی در سوریه مستقر کرده است اما در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از آغاز خروج نظامیانش از خاک سوریه خبر داد.

مقامات آمریکا اعلام کردند که قرار است از ۴۰۰ نظامی مستقر در سوریه، ۲۰۰ نظامی در پایگاه "التنف" واقع در جنوب این کشور و ۲۰۰ نظامی در شمال شرق آن مستقر باشند.این در حالیست که دولت ترامپ بر افزایش نیروها از دیگر کشورهای ائتلاف ضد داعش در سوریه اصرار می‌ورزد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما