شناسهٔ خبر: 33075848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی از هفتم خرداد آغاز می شود

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: ثبت نام از دانش آموزان پایه اول ابتدایی از هفتم خرداد ماه در تمام مدارس دوره ابتدایی این استان آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

محمد پورداود روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی شده است برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در سطح استان، ۳۰ هزار و ۴۶۶ نوآموز وارد کلاس اول شوند.
وی اظهار داشت: این تعداد برای سال تحصیلی جاری ۲۹ هزار و ۵۷۶ دانش آموز بود که این تعداد رشد دانش آموزان استان را نشان می دهد.
پورداود تاکید کرد: به غیر از هزینه کتاب و بیمه، دریافت هرگونه وجه توسط کارکنان مدرسه در هنگام ثبت نام ممنوع است و سرپرست دانش آموزان در صورت مشاهده، این موضوع را به اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش کنند.
وی ادامه داد: ثبت نام از دانش آموزان میان پایه در مدارس دولتی، در فرصت تعیین شده و بدون نیاز به مراجعه حضوری صورت می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان تاکید کرد: انجام هرگونه مصاحبه، آزمون ورودی و تعیین شرط معدل برای ثبت نام در مدارس عادی ممنوع است.
وی ادامه داد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد، هیات امنایی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل های ویژه خود انجام می شود.
پورداود اضافه کرد: امسال نیز ثبت نام دانش آموزان در مدارس بر اساس محله و با سند ملکی یا قولنامه اجاره ای صورت می گیرد.
وی گفت: برای رعایت محدوده جغرافیایی در زمان ثبت نام، علاوه بر قولنامه، ارایه تصویر سند موجر نیز الزامی است.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه مدیران مدارس ابتدایی بعد از ثبت نام دانش آموزان پایه اول نسبت به گرفتن نوبت از سامانه سنجش اقدام می کنند، گفت: سرپرست دانش آموزان به همراه فرزندشان می توانند براساس نوبت تعیین شده، به پایگاه سنجش مراجعه کنند.
در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی استان همدان تحصیل می کنند.
۹۹۰۴/۲۰۸۷

نظر شما