شناسهٔ خبر: 33075752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنياد بركت 208 ميليارد تومان در سيستان و بلوچستان هزينه كرد

زاهدان- ايرنا- مديركل ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در سيستان و بلوچستان گفت: بيش از 208 ميليارد تومان در چند سال اخير توسط بنياد بركت در طرح هاي زيربنايي و توانمندسازي اقتصادي استان سرمايه گذاري شده است.

صاحب‌خبر -
عليرضا راشكي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در حوزه توانمند سازي اقتصادي و كارآفريني سيستان و بلوچستان 54 ميليارد و 200 ميليون تومان، ساخت مدارس حدود 54 ميليارد تومان و ساخت مساجد چهار ميليارد تومان هزينه كرده است.
وي ادامه داد: همچنين 31 ميليارد تومان در بخش بهداشت و درمان براي راه اندازي مراكز جامع سلامت، 30 ميليارد تومان در حوزه طرح هاي زيربنايي، 6 ميليارد و 300 ميليون تومان در زمينه ساخت مسكن محرومان توسط اين ستاد در سيستان و بلوچستان هزينه شده است.
مديركل ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در سيستان و بلوچستان افزود: همچنين 12 و نيم ميليارد تومان در اين مدت در طرح توسعه شهرستان ها و حدود هفت ميليارد تومان در زمينه خدمات سلامت الكترونيك و بيمه هزينه شده است.
وي اعطا 9 ميليارد و 800 ميليون تومان وام قرض الحسنه را از ديگر خدمات اين ستاد براي رفع محروميت و كمك به اشتغالزايي سيستان و بلوچستان عنوان كرد.
راشكي با اشاره به اقدامات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در سيستان و بلوچستان گفت: اين ستاد 135 مدرسه با 641 كلاس درس را در استان در دست ساخت داشته كه تاكنون 95 مدرسه افتتاح و بقيه در دست اجراست.
مدير كل ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) گفت: همچنين تاكنون 50 مسجد در استان توسط اين ستاد ساخته شده و عمليات ساخت 6 مسجد ديگر نيز بزودي به پايان مي رسد.
وي بيان كرد: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) براي ساخت هزار و 920 واحد مسكوني محرومان با بنياد مسكن در سيستان و بلوچستان موافقت كرده است.
راشكي راه اندازي 31 باب مركز جامع سلامت در سيستان و بلوچستان را از ديگر خدمات ارزنده ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در اين استان عنوان كرد و افزود: براي ارتقاي سطح سلامت مردم اين خطه از ايران اسلامي علاوه بر اين مراكز ساخت 57 مركز جامع سلامت نيز در دست اقدام است.
به گزارش ايرنا ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)در زمينه توانمندسازي اقتصادي و كارآفريني، توسعه زيرساخت‌ها و امور زيربنايي و عمراني، مدرسه‌ سازي، ساخت مراكز فرهنگي مذهبي، مسكن محرومان، بيمارستان و مراكز بهداشت و درمان، ارايه‌ خدمات سلامت الكترونيك، خدمات بيمه، مالي و حمايتي در مناطق كم ‌تر توسعه ‌يافته كشور تاكنون اقدامات گسترده‌اي را انجام داده است.
7316**3213

نظر شما